תחלואת הקורונה בישראל ממשיכה לעלות, כשבסוף השבוע האחרון נרשמה כמות של מעל 200 חולים קשים, לראשונה בגל הנוכחי. מנכ"ל בית החולים לניאדו בנתניה, נדב חן, דיווח על המצב אצלו במחלקות בריאיון לענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ברדיו 103FM: "בית החולים מלא עד אפס מקום, פנימיות, ילדים, בצורה שלא היה לנו דבר כזה בעבר. הקורונה מרימה ראש, יש לנו 16 חולים מאושפזים, מתוכם ארבעה קשה ושישה בינוני". חן הדגיש כי ללא סיוע כספי מהמדינה, בית החולים עלול אף להיסגר. 

חן ציין כי מחלקות הקורונה בבית החולים חזרו לפעול תחת מצב של מחסור בתקציב: "היינו צריכים לקבל עד ה-30 ביוני 630 מיליון שקלים לפי הסכם בתי החולים הציבוריים ופחות מחצי הגיע", אמר. עוד הסביר כי הובטח לבית החולים לקבל תקציב נוסף מהמדינה במצב שבו הקורונה תחזור, ואולם זה טרם קרה: "הבטיחו שמיולי עד סוף השנה אם תהיה קורונה נקבל עוד 330 מיליון שקל, על זה בכלל לא דנים איתנו כרגע, זה בכלל לא בתמונה".

מנכ"ל לניאדו אמר כי הדבר החשוב ביותר עבורו כעת הוא שהמדינה תקיים חלוקה תקציבית שוויונית בין בתי החולים הציבוריים והממשלתיים: "הבטיחו לקבוע מודל שוויוני לבתי החולים הציבוריים לעומת הממשלתיים, שבו כל מיטה תתוקצב באופן שווה בין בתי החולים לניאדו, הדסה, שערי צדק, מעיניי הישועה והנצרתים, כמו שבתי חולים ממשלתיים מקבלים", הסביר. "למה שאדם שגר בנתניה או בירושלים שמשלם מס בריאות וחבר בקופת חולים לא יקבל את אותו שירות כמו שמקבלים בבתי החולים הממשלתיים?" שאל חן וקבע: "על זה אפילו ועדה לא נפתחה עדיין". 

כשנשאל מה עלול לקרות במצב שבו הכסף שהובטח על ידי המדינה לא יגיע, השיב חן: "אנחנו חיים היום על אדי דלק". עוד אמר: "יש לי ספקים שעזרו לי בגל הראשון של הקורונה וכשאני פונה אליהם היום הם שואלים אותי למה עדיין לא שילמתי להם על הגל הראשון. זה מה שקורה, אני חייב לספקים.

בהמשך נשאל האם בית החולים שהוא מנהל עלול להיסגר כתוצאה מהתמשכות המצב הקיים. מנכ"ל לניאדו השיב כי הוא מאוד מקווה שתרחיש זה לא יקרה, אולם הדגיש כי כבר כעת מתקיים צמצום בפעילות: "אני מקווה מאוד שלא יגיע היום שהוא יצטרך להיסגר. צמצמתי ניתוחים לא הכרחיים ואני מנסה למקד את הפעילות במחלקות ההכרחיות. המלאים שלי יורדים משלושה חודשים לחודש וחצי או אפילו לשלושה שבועות כי ספקים לא מספקים לי, אני מלווה מבתי חולים אחרים. אנחנו משחקים כל הזמן עם הכדורים באוויר כדי למצוא פתרונות".