לרגל יום הסוכרת הבינלאומי, שחל אתמול, פרסם משרד הבריאות נתונים חדשים בנושא. מהנתונים עולה כי הסוכרת באוכלוסייה הבוגרת ברחבי העולם כמעט הכפילה את עצמה בעשורים האחרונים, מ־4.7% בשנת 1980 ל־8.5% בשנת 2014. בדברי ההסבר של משרד הבריאות נכתב כי "העלייה הגלובלית בשיעור הסוכרת נובעת משילוב של עלייה בתוחלת החיים ועלייה בהימצאות גורמי סיכון העיקריים למחלה באוכלוסייה, הכוללים הרגלי אכילה לקויים, עודף משקל והשמנה והיעדר פעילות גופנית".

בשנת 2019 דווח על 550,310 חולי סוכרת בישראל, בני שנתיים ומעלה. על פי נתוני הפדרציה הבינלאומית לסוכרת, שיעור הסוכרת בגילאי 20־79 בישראל (9.7%) גבוה מהממוצע באירופה (6.3%).

בתוך כך, מיזם חדש שמטפל במחלת הסוכרת יוצא לדרך מחר. המיזם "ספרת הגליל לחקר הסוכרת ע"ש ראסל ברי", מחבר בין מחקר וטיפול, ומשלב בין אקדמיה לקהילה. הוא יעסוק בכל ההיבטים הקשורים למניעה ואיזון של הסוכרת, ויכלול, בין היתר, עבודה עם רשויות מקומיות על יצירת תשתיות מקדמות אורח חיים בריא.

לטענת החוקרים, מיליון ישראלים יחלו בסוכרת עד 2040. המיזם החדש, שהההשקעה בו נאמדת בכ־75 מיליון דולר, ינסה לצמצם ב־50% את מספר הטרום־סוכרתיים שהופכים לסוכרתיים. פרופ' אריה צבן נשיא אוניברסיטת בר־אילן סבור כי "ספרת הסוכרת תהיה למודל ראשון מסוגו בעולם לחקר מחלות כרוניות בפריפריות גיאוגרפיות וחברתיות".