משרד הרווחה והביטחון החברתי החל באחרונה ב"השקה שקטה" של תוכנית חדשה למתן טיפולי שיניים, לאזרחים ותיקים מתחת לגיל 75, אשר זכאים להבטחת הכנסה.

כיום זכאים אזרחים ותיקים מעל גיל 75 לטיפולי שיניים בקופות החולים במסגרת הרפורמה של משרד הבריאות בתחום בריאות השיניים כחלק מסל הבריאות. למרות זאת, ישנם אזרחים ותיקים לא מעטים שחצו את גיל הפרישה, מתחת לגיל 75, שאינם יכולים לממן טיפולי שיניים עבור עצמם עקב מצב כלכלי.

כחלק מהרחבת השירותים לאזרחים הוותיקים במסגרת התוכנית "מגן זהב", החליטו במשרד הרווחה להקצות תקציב לטיפולי השיניים עבור אלו שידם אינה משגת. במסגרת התוכנית החדשה, ניתנים טיפולים בעלות של עד 7,500 שקל לאזרחים ותיקים העומדים בקריטריונים ב־22 מרפאות שיניים שנמצאות בהתקשרות עם המשרד. עד כה קיבלו 400 אזרחים ותיקים את השירות וכבר עברו צילומי שיניים ובניית תוכנית טיפול.

במקביל, מאפשרת התוכנית למרכזי יום, מועדונים ובתי אבות להזמין שיננית ניידת שמעניקה שירות של ניקוי אבנית והדרכה על בריאות הפה. כ־90 מסגרות פנו עד היום בבקשה להזמין את שירות המרפאה הניידת של השינניות, ואלפי אזרחים ותיקים יקבלו גם את השירות הזה.

אזרחים ותיקים שמעוניינים לקבל את טיפולי השיניים יכולים לפנות דרך המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, או באמצעות מוקד 118 של משרד הרווחה. סמנכ"ל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה, יריב מן, מדגיש: "אזרחים ותיקים צריכים לדעת שיש להם כתובת במשרד הרווחה, ואני קורא לכל מי שזקוק לנו לא להסס לפנות למוקד 118 ולקבל את המענה".

מאיר כהן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
מאיר כהן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)


שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן אמר: "כאשר התחייבנו לשפר ולהרחיב את השירות לאזרחים הוותיקים, בדיוק לזה התכוונו. משרד הרווחה יהיה שם לתמוך בכל אדם מבוגר שזקוק לנו". מנכ"לית משרד הרווחה סיגל מורן מוסיפה: "מדובר בחלק ממדיניות שלנו לדחיקת גיל התלות של האזרחים הוותיקים, ונמשיך לפעול כדי לאפשר לכל אדם מבוגר בישראל להזדקן בכבוד ובבריאות טובה גם אם ידו אינה משגת".