רפורמת התורנויות בבתי החולים מגיעה לבית המשפט: בג"ץ דן היום (רביעי) בעתירה של שירותי בריאות כללית נגד שר הבריאות, משרד הבריאות ושרת הכלכלה ורצונם לקדם את רפורמת קיצור התורנוויות של המתמחים בפריפריה. בתום הדיון, הוחלט לדחות לעיון את ההחלטה.

בכללית טוענים כי יישום מעכשיו של קיצור התורנויות בפריפריה יפגע בבריאות הציבור בצורה אנושה מאחר והתנאים הדרושים לקיומה - תוספת תקציב ותקנים של לפחות 300 רופאים - מומשו. 

גם מנהלי בתי החולים בפריפריה אומרים שהמתווה לקיתור התורנויות אינו ישים בגלל מחסור במשאבים שכבר קיים ויגדל עוד יותר עם החלת הרפורמה. 

יישום הרפורמה היה אמור להתחיל ב-1 באפריל, אולם יום לפני כן הודיעה המדינה כי צפוי להתקיים דיון מכריע בנושא אצל ראש הממשלה. עם זאת, המתווה לא יצא לפועל מאחר והאוצר לא העביר לכך את התקציב הדרוש. 

מנגד, במשרד האוצר כאמור מתנגדים להעברת תקציב נוסף, וטוענים כי עלפי דוח שלהם, יש בבתי החולים בפריפריה תקנים לא מאויישים. כך, אומרים באוצר, בבתי החולים הצפוניים - זיו, פוריה ונהריה, שיעור התקנים הלא מאוישיים מעל 5% (בשני הראשונים מעל 6%) לעומת שיעור של כ-2% בבתי החולים במרכז. מכאן שהבעיה העיקרית איננה תקינה (את זה אפשר לפתור בכסף) אלא רופאים שמוכנים להעתיק את מקום מגוריהם וללכת לעבוד בפריפריה.