משרד הבריאות הודיע הערב על ביצוע ריקול למוצר חמאת בוטנים 1.8 ק"ג של חברת "רנדי" מחשש לסלמונלה. עוד נמסר כי המוצר נמכר לשוק המוסדי בלבד ולקוחות שיש להם את המוצרים מתבקשים שלא להשתמש במוצר. כמו כן, בתיאום עם שירות המזון במשרד הבריאות, חברת רנדי בע"מ אוספת את המוצרים.

במקביל לכך, אתמול הודיעה חברת J.M. Smucker האמריקאית, על ריקול באחד מסוגי חמאת הבוטנים שלה ומספר מוצרים נוספים, בשל החשש מסלמונלה. סך הכל מדובר בכ-45 סוגי מוצרים שונים, בהם: שקיות תה, וכן שני סוגים שונים של חמאת בוטנים ממותג Jif. 

מינהל המזון והתרופות האמריקאי והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן מסרו שהם חוקרים התפרצות של הרעלת סלמונלה בארבעה עשר אנשים ב-12 מדינות שונות. שניים מהם נאלצו להתאשפז, לא דווח על מקרי מוות. ה-CDC מסר שחמישה מתוך 14 החולים יצרו איתם קשר ישירות, וכל החמישה אכלו זנים שונים של מוצרי חמאת בוטנים לפני שחלו. לאחר בחינת דגימות שנאספו, ה-FDA מסר שחמאת בוטנים המיוצרת במפעל היא המקור הסביר להתפרצות.

 כזכור, חברת שטראוס הודיעה כי בבדיקות שגרתיות שנערכו במפעל השוקולד של עלית, התגלו מספר דגימות עם סלמונלה בקו הייצור במפעל ובשוקולד המשמש כחומר גלם ליצור מוצרים. בהמשך, הודיעה חברת תנובה כי כי במסגרת החקירה של הזיהום במפעל שטראוס עלה חשד לזיהום בקו הייצור של אבקת חלב. 

הסלמונלה בשוקולד: אלרעי פרייס על ממצאי בדיקת משרד הבריאות במפעל שטראוס (צילום: לע"מ)

במשרד הבריאות הבהירו כי מדובר במוצר שאינו משווק לאנשים אלא למפעלים שממשיכים בעיבוד של המוצר, לרוב תוך חימום שלו, שמונע התרבות חיידקים במידה והם קיימים במוצר. לדבריהם, בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינים וללא זיהום. משרד הבריאות ממשיך בבדיקות לחקירת החשד.