ד"ר חמזה חביב אללה, מרכז בכיר של מזיקים והדברה מהמשרד להגנת הסביבה, התראיין היום (שלישי) בתוכניתו של יואב מינץ ב-104.5FM, והתייחס למקרה הנוסף בשנה האחרונה שהתגלו יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס והסביר עד כמה הם מסוכנים.

סימן לדאגה? יתושים הנגועים בקדחת הנילוס התגלו בישראל

"זה חמור ברמה כזאת שאנשים יכולים להידבק מהם", אמר ד"ר חביב אללה, "אנחנו גילינו אותם שנתגלו בנחל נעמן, כרי נעמן ועין אפק באזור המועצה האזורית מטה אשר. זו תקופה מאוד חריגה מאחר שיש הרבה יתושים בסביבה, ואחרי מה שגילינו באילת לפני שלושה שבועות, זה היה צפוי שנמצא אותם בצפון מאחר שהמחלה מועברת על ידי עופות שנודדים ממקום למקום. הגברנו את הפיקוח בכל מוקדי דגירות היתושים בכל מרחב הצפון וגילינו את אלה באזור מטה אשר".

"למחלה הזו שמגיעה מעופות אין חיסון לבני אדם", הוסיף, "לבני אדם בריאים עם מערכת חיסון חזקה, היא לא אמורה לגרום סיבוכים מיוחדים ועוברת כמחלה קלה עם חולשה וכאבי שרירים. אבל לאנשים מבוגרים ואנשים עם מחלות רקע, המחלה עלולה לגרום לדלקת קרום המוח ואפילו למוות. היו מקרים כאלה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לאחר מכן אמר הבכיר במשרת להגנת הסביבה כי "ב-10 שנים האחרונות היו הרבה מקרים של מחלה בקדחת הנילוס המערבי. השנה נפטר אדם אחד ועוד שני אנשים מאושפזים כעת עם המחלה הזאת. לכן הדרך שלנו היא למניעת מפגעי היתושים ועצירת מוקדים שעלולים להוות פוטנציאל להתפתחות המחלה. המשרד להגנת הסביבה ואני עם הצוות שלי בצפון פועלים לניטור אזורים שעלולים להיות דגירות יתושים. בנוסף המשרד מפעיל את הפיקוח על הרשויות המקומיות באזורים שבהם נתגלו הדגירות".

"אנחנו לא חוששים, הצוותים מכירים את הביולוגיה של המחלה ויודעים מתי להיות בשטח ומתי לא. אנחנו מדברים על יתושים שיכולים לעקוץ אך ורק בלילה. הנוכחות שלנו ביום היא עם אפס מקרים. יש מקרים אחרים של יתושים אחרים שעלולים לעקוץ ביום. הציבור צריך לדאוג לייבוש של מקורות מים עומדים", ציין ד"ר חביב אללה.