אופיר צברי, סטודנט לרפואה בשנת הלימודים האחרונה באוניברסיטת תל אביב, החליט לשבות רעב בשל משבר אי קיצור תורנויות המתמחים, וימשיך בשביתה גם בשבוע האימון במילואים. הוא שוחח היום (חמישי) עם ליאת רון ואריה מליניאק בתכניתם ב-103FM, והסביר מדוע עושה זאת, אף על פי התערבות משרד ראש הממשלה, בעקבותיה לא ייכנסו כרגע לתוקף מכתבי ההתפטרות של 200 מתמחים ברפואה

"לקצר תורנויות זו סיסמה": בכיר במערכת הבריאות מסביר כיצד ניתן לפתור את משבר המתמחים
מחאת המתמחים עולה שלב: "מיצינו את כל הכלים שהיו לנו, המדינה צוחקת על כולנו"

"אני שובת מאתמול בצהריים, קצת מעל 24 שעות. אני מרגיש בסדר, בינתיים זה לא ממש שונה מצום של יום כיפור, אליו אני מתורגל", אמר צברי בפתח השיחה. "עולם הרפואה זז לאט בהרבה מובנים - היום, מי שרוצה להתקבל לרפואה וטרם התקבל, יהפוך לרופא מתמחה רק בעוד שבע שנים ולרופא מומחה בעוד 15 שנה. לכן, צריך להתחיל לזרוע את הזרעים. ההקרבה במערכת הבריאות כרגע, היא מיותרת לחלוטין. יש תשובות על השולחן שנזעקות כבר שנים, אבל משום מה המדינה לא מממשת אותן. אני רוצה להזכיר שכל אחד מאיתנו יכול למצוא את עצמו חלילה בכל רגע נתון בדרך למיון, זה כאן מעבר לפינה". 

עוד הוסיף הסטודנט לרפואה כי "יש אנשים שמפחדים להתפטר כי הם שנייה לפני סוף ההתמחות - תחשבו, זה מפעל חיים. הובטחו כספים - ושום דבר לא קרה", ציין. "מכתבי ההתפטרות הוגשו כבר לפני שבועיים, החליטו במערכת לא לקחת אותם בחשבון ולא להתרגש מהם. עברו שבועיים ואנחנו עכשיו רגע לפני מימוש ההתפטרויות, זה מאוד מפחיד. אז קודם כל הבריאות, ולא רק שלי ולא רק היום ומחר, אלא לעשורים הקרובים של כל הציבור בישראל. אנחנו רוצים לעשות טוב ומקווים לשנות את המערכת מהסטגנציה המסוכנת שהיא נמצאת בה". 

בתוך כך, וברקע הגשת מכתבי ההתפטרות, יו"ר ועדת הבריאות, חברת הכנסת עידית סילמן, הודיעה כי יזמה יחד עם עוד 25 חברי כנסת דיון פגרה מיוחד במליאה בנושא: "עלינו לדאוג לתנאי העסקה ראויים לרופאים המתמחים ובמקביל למנוע פגיעה במטופלים", נמסר מטעמה.

היוזמה לדיון במליאת הכנסת באה לאחר פניה קודמת של חה''כ סילמן לחברי ועדת ההסכמות, בבקשה לקבל את הסכמתם לכינוס דיון דחוף של ועדת הבריאות של הכנסת. למרות אישור האופוזיציה, בקואליציה טרם נתנו הסכמתם לדיון בוועדה ולכן עד כה הוועדה לא התכנסה לדון במשבר.