בדקה ה־90: לקראת סוף השבוע, לאחר שיחות ארוכות בין נציגי המתמחים לבין מנכ"לית משרד ראש הממשלה ומשרדי הממשלה הרלוונטיים, הוחלט לעכב את כניסתם לתוקף של מכתבי ההתפטרות של המתמחים עד מחר (שני).

המשבר במערכת הבריאות: מתמחים פתחו בשביתת רעב כמחאה על המצב
סטודנט לרפואה שפתח בשביתת רעב: "אנחנו רגע לפני מימוש ההתפטרויות, וזה מפחיד"

בארגון מרשם, שמייצג את המתמחים, דורשים כי משרד האוצר יעביר למשרד הבריאות את התקציב שעליו סוכם ליישום השלב הראשון של קיצור תורנויות המתמחים בעשרה בתי חולים בפריפריה - כ־66 מיליון שקל - כדי לגייס רופאים נוספים ולהוציא לדרך את התהליך. זאת אף שיישום התיקון לחוק שיחייב את בתי החולים לקצר את התורנויות ייכנס לתוקף רק בספטמבר 2023. ד"ר אילן זינגר היה ראשון המתמחים שהחל בשביתת רעב, אשר הסתיימה ביום רביעי לאחר שחש ברע והובהל לחדר המיון כשהוא סובל מחולשה קיצונית.

לזינגר הצטרפו מיד מתמחים נוספים, ובהם ד"ר שני סבוראי בדר, שמפרסמת את "יומן הרעב" שלה ובו כתבה: "אני אוהבת את המטופלים שלי בכל לבי, יעיד על כך כל מטופל שעבר תחת ידי. אהבה רבה וקשר שקשה להסביר אותו במילים, נרקם בין מנתח לבין אדם שסמך את ידיו עליי באמצע הלילה, להציל את חייו. הקשר הזה, המחויבות הזאת לחיים של המטופל שלי, במחיר הנוחות שלי, הבית שלי, הילדים שלי, האהוב שמחכה לי בבית, שעות השינה שלי והרעב שלי, היא בלתי נגמרת".

בתוך כך, ד"ר סבוראי בדר פונתה בסוף השבוע למלר"ד קפלן לאחר שחשה ברע. הרופאה המתמחה, שקיבלה טיפול, החליטה לאחר מכן להמשיך בשביתת הרעב. אופיר צברי, סטודנט נוסף לרפואה, פתח בשבוע שעבר גם הוא בשביתת רעב, שאותה הוא מקדיש לחבריו, אשר החלו לשבות לפניו. עוד הוסיף כי הוא מקדיש את השביתה - "למשפחתי ולאשתי (שצילמה אותי בידיים רועדות) שדואגים לי מאוד, ואני מקדיש לכל אותם רופאים שעושים לילות כימים לטובתי ולמען הציבור בישראל, למען הסולידריות הכל כך חשובה במקצוע שבחרנו".

אמש החליטו מספר שובתי רעב לצאת "למחאה שקטה" מול ביתו של ראש הממשלה יאיר לפיד בתל אביב. אחד מהם פרסם פוסט שבו ביקש מחבריו להצטרף לאירוע, והוסיף כי "אנחנו מצפים מלפיד להראות את האנושיות, האכפתיות והמנהיגות שבו - להסתכל לנו בעיניים ולראות אותנו. אם הוא יבין עד כמה אנחנו נחושים, אולי אז הוא יעשה את הדבר הנכון, הראוי והצודק - ויהיה זה שישים את הסוף לפשע הזה של תורנויות 26 שעות. לטובתנו ולטובתו המובהקת של בריאות העם בישראל".