לא משנה כמה אנחנו משתדלים לאכול בריא ולהתעמל, רבים מאיתנו עדיין עושים טעויות. אתר שלוש מומחיות תזונה סיפרו לאתר INSIDER מהן הטעויות העיקריות שאנשים עושים שמונעות מהם להישאר בריאים.

לא רק השמנה ומחלות לב: הסכנה הגדולה של הפאסט פוד

לא רק השפעה גופנית: זאת הסיבה שלא כדאי לכם לאכול מאוחר בלילה

1. לחם מקמח מלא הוא לא תמיד האופצי הכי טובה. רבים מאיתנו קונים בסופר לחם מקמח מלא, מבלי לדעת שהוא מכיל את אותה כמות קלוריות כמו לחם מקמח לבן. בנוסף, קמח מלא הוא רק חלק מהסיפור. צריך לשים לב שאין בו סוכר ושמעורבב בו גם קמח לבן.

2. הגבלות על המזון שאנו אוכלים תביא בסופו של דבר שלמצב שבו אנחנו מוותרים קצת לעצמנו ולצריכת אוכל לא בריא. לרבים זה קורה בסוף השבוע, לאחר הקפדה חמורה במהלך השבוע עצמו.  לדברי המומחיות, הגזמה בשישי או בשבת עלולה להביא לכך שנשלים את הכל הקלוריות שהצלחנו להימנע מהן במהלך השבוע. 

מה עושים כדי לא ליפול? מתכננים דברים שלא קשורים לאוכל, כמו שיעור יוגה עם חברים. 

3. כשמנסים לאכול בריא יש נטייה לאכול את אתם מאכלים "בטוחים", כמו עוף, ברוקולי או בטטות. הבעיה בחוסר גיוון באוכל היא שהוא עלול לשעמם אותנו ולגרום לנו להתחיל לאכול לא בריא. 

4. כושר לא מוריד את הקלוריות, ולא מאפשר לנו לאכול מה שאנחנו רוצים מתוך מחשבה שממילא הכל ירד באימון. מה שכן, אימון עוזר לנו לשרוף יותר קלוריות בהמשך הדרך ולשפר את המטבוליזםץ

5. אכילת יתר אחרי אימון כושר - חשוב לתדלק את הגוף אחרי אימון, אבל חשוב לא לאכול יותר מדי - למשל חטיף לפני ואחרי האימון וארוחה בנוסף. כדי להימנע מכך ממליצה התזונאית להתאמן קרוב לזמן הארוחה.

6. העמסת הצלחת בבר הסלטים היא רעיון טוב, כל עוד בוחרים את הרטבים הנכונים. רטבים עתירי קלוריות כמו גבינה כחולה עלולה להרוס את הארוחה הבריאה שהזמנת.. הרטבים יכולים להוסיף משהו כמו 500 קלוריות לסלט ולהפוך אותו לארוחה עתירת שומן. במה כן להשתמש? בחומץ בלסמי.

7. להוריד את הפחמימות ולהחליף אותם בחלבון וירקות - סוכרים, עמילנים וסיבים נמצאים גם בפירות, ירקות ומוצרי חלב. המשמעות היא שללחם ולפסטה יש תחליף. אלא שהורדת הפחמימות לגמרי מהדיאטה, לרוב נגמרת בצורה לא טובה. אנשים שנוקטים בסוג הדיאטה הזה לרוב מחזיקים כמה ימים, אבל אז רמת הסוכר שלהם יורדת והם זוללים פחמימות. במקום לבטל לגמרי את הפחמימות, מומלץ לאכול פחמימות שיש בהן יותר ערך תזונתי, כמו אורז מלא, שעועית, בטטות ופירות. 

8. אנשים שנוהגים לאכול בריא נוטים לעתים לשתות לא בריא. הם שוכחים את הקלוריות שנמצאות במשקאות האלכוהוליים. לכן כדאי לשים לב כמה - ומה - אנחנו שותים. המשקאות המומלצים הם טקילה ו-וודקה. 

9. קלוריות חשובות, אבל פחות ממה שנהוג לחשוב. אחת הטעויות שאנשים עושים היא לדעת כמה קלוריות הם צריכים להכניס לגופם במקום. הדבר הכי חשוב הוא להתמקד הכמות ובאיכות המזון שאנו אוכלים.

10. לא כל הקלוריות הן אותו דבר. הכמות שלהן לא קובעת האם האוכל הוא מזין או לא. חשוב לשים לב למקור הקלוריות, ועדיף לצרוך כמה שיותר ירקות משום שהן דלות בקלוריות יחסית למאכלים אחרים ולכן אפשר להרגיש יותר שבע. 

11. אנשים רבים מתמקדים בכמות הקלוריות אך לא שמים לב לגודל המנה. בקרת המנות חיונית לשמירה על משקל בריא משום שכך אפשר ללמד את הגוף שלנו מתי אנחנו מלאים ומתי אנחנו רעבים.