עקב עלייה משמעותית בילדים ובבני נוער במצוקה נפשית קופת חולים כללית משיקה את השירות "התערבות במשבר": טיפול אונליין לילדים ולבני נוער החווים משבר ונדרשת עבורם התערבות מקצועית קצרה ומהירה.

מגיפת הקורונה השפיעה מאד על מצבם הנפשי של הילדים והנוער. מנתוני כללית עולה כי בין השנים 2019־2021 נרשמה עלייה של כ־20% בצריכת תרופות נוגדות דיכאון וחרדה בקרב קטינים. עדות נוספת למצוקה היא עלייה בכמות הפניות לשירותי בריאות הנפש בכללית, ועלייה של כ־10% בביקורים של מטופלים עד גיל 18 אצל פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, פסיכיאטרים ובכלל במרפאות בריאות הנפש בכללית.

לאור המצב החליטו בכללית, שם רואים חשיבות עליונה לאפשר התערבות מהירה בעת משבר בילדים, להשיק שירות חדש. "התערבות במשבר" הוא מסלול שירות חדש להתערבות קצרה וממוקדת, באופן מקוון, להפחתת המתנה מיותרת.

סיגל סידליק אלון, פסיכולוגית ארצית בכללית: "מספר הפניות לשירותי בריאות הנפש גדלו מאוד בשנתיים האחרונות, והתערבות מהירה וממוקדת יכולה למנוע התפתחות הפרעות נפשיות חמורות ומשמעותיות בהמשך. ברגעי משבר, במיוחד אצל ילדים, מתן מענה מהיר כשהבעיה רק החלה ימנע הידרדרות והחמרת המצב. זה משמעותי כדי לחבור לכוחות של הילדים וליכולת שלהם להתגבר ולהתמודד עם המצב ולהיעזר בתמיכת ההורים. מענה מיידי ומהיר חשוב כדי לסייע לחזרה יחסית מהירה לשגרה".

מדובר בשירות הניתן על ידי צוותי טיפול מקצועיים המספקים מענה מהיר אונליין לילדים ולבני נוער החווים משבר פתאומי. בכללית הוסיפו כי אם הופיע לאחרונה שינוי בהתנהגות או במצב הרוח, למשל דיכאון, הסתגרות, חרדות והימנעות מפעילות חברתית, כדאי להתייעץ עם רופאי הילדים אם ניתן להיעזר בשירות "התערבות במשבר".

הטיפול כאמור יינתן על ידי פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופסיכיאטרים לילדים, באופן מקוון, פעם או פעמיים בשבוע, למשך 3־10 פגישות.
מטרת השירות החדש היא להנגיש מענה למקרים שאפשר להסתפק בהתערבות ממוקדת וקצרה, שתיתן מענה מהיר ויעיל למצוקה של הילדים. השירות לא מיועד למענה טיפולי כשמדובר במשבר מתמשך הדורש טיפול ממושך, שאותו ניתן לקבל במרפאות ובמסלולי השירות האחרים.