לאורך שנות חיינו אנו נוקטים בלא מעט פעולות על מנת לשמור על בריאותינו – אנו מקפידים לשלב אוכל בריא בתפריט היומיומי, לפנות לרופאים מומחים בכדי לקבל פתרונות לבעיות רפואיות, להקפיד על פעילות גופנית, לעשות דברים שעושים טוב לגוף ולנפש, ולעשות ביטוחים שונים כמן: ביטוח חיים וביטוח בריאות – אשר גם הם יכולים לסייע לנו במטרה. 

יחד עם זאת, בגיל השלישי חשוב שנקפיד לעשות יותר מזה על מנת לשמור על הבריאות שלנו – כאשר, ברבות השנים, הגוף שלנו נחלש ואנו עלולים למצוא את עצמנו מתמודדים עם תופעות בריאותיות שאולי לא הכרנו קודם לכן.

להלן חלק מאותן הפעולות בהן חשוב שננקוט בדרך לשמירה על הבריאות בגילאים הללו:

להקפיד על תזונה נכונה ומותאמת לגיל ולמצב הגופני
ביטוח חיים הוא דבר חשוב אך הקפדה על תזונה נכונה היא מפתח לחיים בריאים. יש לקחת בחשבון שבגילאים מבוגרים הגוף סופג בצורה פחות טובה את המינרלים והוויטמינים השנים אותם אנו צורכים.

מהסיבה הזאת, בכדי לאפשר לגוף להמשיך וליהנות מאותם וויטמינים ומינרלים קיימת חשיבות גבוהה להגביר את הצריכה שלהם. 

בשביל לעשות זאת, חשוב לשנות את התזונה ולוודא שהיא תכלול: סיבים תזונתיים, סידן, וויטמינים – ובעיקר וויטמין D וויטמין B12  ועוד. כמובן, שחשוב לבצע בדיקות דם בתדירות גבוהה, על מנת לזהות חוסרים שונים – ובמידת הצורך, ההמלצה היא גם לצרוך תוספי תזונה. 

פעילות גופנית מתונה ומותאמת ליכולות
זה אומנם נכון שבגיל השלישי הגוף הוא כבר לא מה שהיה פעם ומאוד יכול להיות שנמצא את עצמנו מתקשים לבצע פעילת גופנית מהסוג שאולי היינו רגילים לבצע עד לאותה העת.

אבל מה שכן נוכל לעשות, זה פעילות גופנית מתונה וקבועה  - אשר מותאמת לגוף. זאת יכולה להיות הליכה – כאשר, בכל יום ניתן יהיה לצעוד לפרק זמן של בין חצי שעה לשעה.

וכמובן, לבצע גם פעולות גופניות נוספות – אשר מותאמות למצב הגופני – ניתן להיוועץ עם הרופא לגבי הפעולות עליהן הוא ממליץ. 

להפוך את סביבת המחיה לבטיחותית יותר
אנו שומעים לא מעט סיפורים על קשישים אשר נפלו, נחבלו ונפגעו בבית שלהם. בכדי למנוע את הסיכויים שדבר שכזה יקרה גם לנו, קיימת חשיבות גבוהה לבצע פעולות שונות אשר בכוחן להפוך את הבית לבטיחותי יותר.

יש לבדוק שאין בבית שטיחים אשר עלולים לגרום לנו להחליק, יש להתקין עמודי אחיזה באמבטיה ובשירותים, לדאוג לתאורה טובה – ולוודא שיש תאורה אשר פועלת גם בשעות הלילה – למקרה שנרצה לקום וללכת לשירותים ולבצע כל פעולה נוספת, אשר בכוחה להבטיח שהבית שלנו יהווה כסביבה בטוחה יותר לשהות בה. 

לדאוג גם לנפש
בריאות היא לא רק פיזית אלא היא גם נפשית ולכן, חשוב לנקוט בכל אותן הפעולות אשר בכוחן להבטיח לנו נפש בריאה יותר. בין היתר: יש להקפיד ולדאוג לחיי חברה – לחדש קשרים עם חברים או אפילו להגיע למקומות אשר יהוו כהזדמנות למפגש עם חברים חדשים.

יש להקפיד ולעשות את כל הדברים שאנו אוהבים – ללכת לתיאטרון, לצאת לטיולים, למסעדות או כל פעילות אהובה אחרת. 
בסופו של דבר, דאגה לנפש וטיפוחה תשפיע במידה רבה גם על בריאותינו הגופנית ולכן, חשוב לשים דגש ולהקפיד גם על פעילויות שכאלו. 

לסיכום, יש מספר פעולות אותן כל אחד יכול לבצע על מנת להבטיח לעצמו חיים בריאים וטובים יותר – דבר זה נכון לגבי כל גיל, אבל הוא נכון במיוחד לגבי הגיל השלישי – גיל בו אנו ניצבים בפני סיכונים בריאותיים שהינם משמעותיים יותר – כך שחשוב להשקיע את תשומת הלב הראויה ולעשות כל מה שניתן על מנת להעלות את הסיכויים לחיים בריאים.

*התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.