לראשונה התבצעה אתמול (שלשיי) בדיקת דם עד הבית לילדים חולי סרטן. שיבא Beyond, בית החולים הווירטואלי של שיבא, השיק את השירות החדש ללא עלות, במטרה לחסוך לילדים ולהוריהם זמן המתנה ארוך לביצוע בדיקות הדם ולקבל תוצאות לפני שהם מגיעים לטיפולים כימותרפיים.

המהלך צפוי לחסוך זמן המתנה להכנת התרופות. כתוצאה מכך, הילדים לא צריכים לעבור את בדיקות הדם בבוקר ההגעה, לפי הפרוטוקול שהתקיים עד כה, ולא צריכים להמתין בבוקר מספר שעות עד לקבלת התוצאות. אמה פליטי, בת 6 מקריית אונו, חלתה לפני כשנה בלוקמיה שמעורבת בה מערכת העצבים. אמה סיימה את שלב הפרוטוקול וכעת היא מגיעה מדי שבוע למכון המטואונקולוגיה בספרא, בית החולים לילדים בשיבא, לבדיקות שגרתיות.

חנית פליטי, אמא של אמה, מספרת: "השירות המבורך הזה מאפשר לאמה, שהתחילה השנה כיתה א', לחזור לשגרת חיים נורמלית. האח אורי, שכבר מכיר אותה, הגיע אלינו הביתה ערב לפני הביקור במכון ולקח לה דם צ'יק צ'ק תוך עשר דקות. אם עד עכשיו היינו מגיעים ב־7 בבוקר וצריכים להמתין שעות ארוכות גם לביצוע הבדיקות וגם לקבלת התוצאות - מאז שהתחלנו עם השירות אנחנו מגיעים ב־12 ואמה אפילו לא מפספסת בית ספר. בזכות הבדיקות שעשינו ערב לפני כן, התוצאות כבר מוכנות ונחסכות לנו 5 שעות יקרות בכל פעם. אנחנו ממליצים בחום לכל מי שזה רלוונטי לו".

ד״ר גליה ברקאי, מנהלת שיבא Beyond: ״התוכנית החדשה, שתאפשר לקצר את משך השהות בבית החולים עד לקבלת תוצאות וכן לחסוך בזמן להכנת התרופות שלאחר הבדיקה, תאפשר לילדים להמשיך בשגרת אורח חייהם. מדובר בתוכנית שמהווה בשורה גדולה למען ילדים חולי סרטן והוריהם, והינה חלק ממכלול השירותים שמספק בית החולים הווירטואלי למטופלים בביתם, מתוך חזון ורצון להנגיש את הרפואה האיכותית ביותר למקום הנוח של המטופלים״.

מיכל זינגר, אחות אחראית של מכון המטואונקולוגיה ילדים בספרא, בית החולים לילדים בשיבא: "בדיקות הדם בבית, שמבצע שיבא Beyond, הוא שירות מתקדם וייחודי שכל ייעודו הוא שיפור חוויית המטופל. השירות נעשה על ידי צוות מקצועי ומיומן, המעניק את מלוא תשומת הלב לכל מטופל. הבדיקות ערב לפני הביקור חוסכות למטופלים ולבני משפחותיהם שעות ארוכות של המתנה בבוקר, והם מרוצים מכך מאוד. לא נותר לי אלא לאחל שהשירות יתרחב ויגיע לכל מי שזקוק לו".