בשירותי בריאות כללית יצאו בקמפיין הקורא להתחיל את השנה האזרחית החדשה בשמירה על אורח חיים בריא. ד"ר דנה פלורנטין, מומחית לרפואת משפחה בשירותי בריאות כללית בפתח תקווה, המליצה על שורת דרכים לשמירה על אורח חיים בריא לאורך כל השנה.

פעילות גופנית מורידה סיכון לסרטן, מקטינה תחלואת סוכרת, מורידה סיכון למחלות לב, מסייעת באיזון לחצי דם, מפחיתה סיכון לשברים ולנפילות, תורמת לשינה איכותית יותר, מסייעת בשמירה על תחושה בריאה לאורך היום, מנטרלת לחצים נפשיים, מעלה את מצב הרוח ומפחיתה חרדות. כדי למקסם את הפוטנציאל מומלץ לבצע פעילות אירובית למשך 40 דקות כל יום, או כמעט כל יום.

לדבריה, לא חייבים לעשות ספינינג או לרוץ מרתון. גם הליכה בערב באוויר הנעים נחשבת ואפשרות נוספת היא לספור צעדים, באמצעות אפליקציות ייעודיות. "רעיונות נוספים למי שלא מוצא את הזמן - לחנות תמיד קצת יותר רחוק, לא להשתמש במעליות, וכל שעה לעשות סיבוב עד למתקן השתייה הכי רחוק בסביבה ולשתות כוס מים", ציינה עוד. 

עוד היא ממליצה לערוך בדיקות תקופתיות מומלצות, בהן ממוגרפיה פעם בשנתיים החל מגיל 50, דם סמוי בצואה בכל שנה החל מגיל 50, חיסון נגד דלקת ריאות מעל גיל 65, בדיקת צפיפות עצם לנשים מעל גיל 65, בדיקות לחץ דם ובדיקות דם תקופתיות, בדיקת שומות שנתית לבהירי עור ובדיקות נוספות לאוכלוסיות בסיכון.