החורף (בעיקר באירופה) בעיצומו ואתרי הסקי מושכים תיירים רבים. גם בישראל רבים אוהבים סקי וטסים לחו"ל כדי לגלוש. אבל סקי הוא גם פעילות עלולה להיות מסוכנת אם לא יודעים לעשות אותה נכון, וחוץ מהיכולת הטכנהית של לגלוש במורד, גם הגוף עצמיו צריך להיות מוכן פיזית. הנה כמה המלצות כדי שלהיהו מוכנים לחופשת הסקי הקרובה שלכם.

כושר והכנת הגוף:
סקי הוא ספורט שדורש הכנה מתאימה טרם היציאה לחופשה. ההכנה צריכה לכלול עבודה על סיבולת שרירית, סיבולת לב-ריאה, שיווי משקל וקורדינציה. חופשת סקי דורשת כוח, סיבולת שרירים וטכניקה טובה – ההמלצה היא להתחיל להתאמן ולהכין את הגוף כחודשיים-שלושה מראש.

הדרכה:
מומלץ להיעזר בהדרכה מקצועית בשלבים הראשונים לגולשים מתחילים או כאלו שלא גלשו זמן רב. חשוב שההדרכה תכלול גם הסבר על טכניקה נכונה, וכן היכרות עם אזורי סכנה באתר הסקי.

ציוד מותאם:
יש לוודא שימוש בציוד תקין ומתוחזק כהלכה שיתאים לגיל, משקל, גובה, מידת נעל ורמת גלישה. ציוד בגודל לא מתאים יכול להיות רופף או להגביל את התנועה – הדבר יגרום להגיב בצורה פחות טובה בעת הצורך, ועלול להוביל לפציעה מיותרת. 

חשוב שתהיה התאמה מקצועית של הציוד לרמת הגלישה: התאמת אורך מגלשיים (משפיע על מהירות הגלישה), הנעלה מבודדת קור ונוחה שלא תגרום ללחץ בכף הרגל, כיוון ה-Bindings בתופסנים וכיוון הכוח הנדרש לשחרור מהם, שימוש בציוד מגן: מגיני מרפקים, ברכיים וקסדה (במיוחד בגולשים שמבצעים קפיצות/ גולשים לא מיומנים/ ילדים).

בחירת אתר גלישה מתאים:

  • ביחרו מסלול בהתאם לרמתכם, והימנעו ממאמץ שלא תואם את היכולת שלכם.  
  • מומלץ טרם הגלישה לעשות חימום ולהכין את הגוף למאמץ.
  • התחילו ממהירות גלישה נמוכה, ורק כשתרגישו בטוחים יותר הגבירו מהירות ורמת הקושי. כשאתם עייפים - לכו לנוח.
  • התאימו משך הגלישה לרמתכם - אם קיימת תחושת עייפות שירית או שכבר יש פציעה (גם אם קלה), מומלץ להפסיק לגלוש - אלו מעלים הסיכון לפציעות נוספות.
  • חשוב לבדוק מדי יום מה הם תנאי הגלישה במסלול - האם יש שלג חדש (עלול לגרום לסכנת התחפרות), האם יש חשיפת סלעים, הפיכת השלג לקרח בשל שינויי טמפרטורה וכן מה מידת צפיפות באתר.

היו קשובים לגוף:

אם אתם מרגישים עייפות, תשישות של הגוף- יתכן וזה הזמן לבצע הפסקה בגלישה ולאפשר לגוף לנוח ולהתאושש. זיכרו כי עייפות פיזית או שרירית עלולה לגרום לזמני תגובה איטיים יותר במהלך הגלישה, והדבר עלול להוביל לפציעה.