השבוע נערכה לראשונה בישראל פעולה ייחודית במכון הגסטרו שבמרכז הרפואי וולפסון. במסגרת הפעולה, הוזרק חומר רדיואקטיבי בשם אונקוסיל למטופל אשר אובחן בגידול מתקדם בלבלב. הטיפול החדשני ופורץ הדרך מאושר ע"י ה-FDA כטכנולוגיה פורצת דרך, ועד כה טופלו בו כ-250 חולים באירופה, אוסטרליה וניו-זילנד.

עומס חריג: יותר מ־100% תפוסה במחלקות הפנימיות והילדים בבתי החולים

"בעוד שכיום הטיפול המקובל עבור חולים בסרטן הלבלב הוא אחד מתוך שני סוגי כימותרפיה, הטיפול הייחודי מאפשר לתת כמות קרינה גדולה וממוקדת לתוך הגידול ישירות מבלי להשפיע ולהזיק לאיברים נוספים", מסביר ד"ר תומר גרינר, מנהל היחידה לאנדוסקופיה פולשנית.

פרופ' ערן ישראלי, מנהל מכון הגסטרו במרכז הרפואי וולפסון, הוסיף: "המטרה של הטיפול היא להקטין את הגידול ברמה כזו שיאפשר לבצע ניתוח וכריתה של הגידול. זו הפעם הראשונה בארץ שבה החומר תרופתי רדיואקטיבי לטיפול בגידול סרטני מוזרק ישירות לאיבר המטרה בהנחיית EUS".

"בשנים האחרונות מכון הגסטרו בוולפסון נמצא בתנופה אדירה ופועל כל העת על מנת להרחיב את סל השירותים עבור המטופלים ולוודא כי כל הטיפולים במחלקה נמצאים בראש סולם החדשנות בתחום. אנו שמחים להיות הראשונים שמבצעים את הפעולה הזו בישראל וסבורים כי מדובר בבשורה של ממש עבור חולי הסרטן בישראל ובעולם כולו", מסכם פרופ' ישראלי.