אפרים קאוקלי בן 60, תושב חולון, פונה בסוף השבוע לטיפול רפואי בשל כאבים בחזה, אך ממה שגילו אצלו הרופאים הוא נדהם. "הכל התחיל כשעה לפני כניסת שבת. הרגשתי כאבים חזקים בחזה והתחלתי להזיע, כאבה לי יד שמאל ולא יכלתי לנשום", סיפר קאוקלי. לאחר מכן, אשתו הזעיקה אמבולנס והוא פונה למרכז הרפואי וולפסון, אך שם הסתבר לרופאים כי הוא סובל מפגם נדיר וכי ליבו ממוקם בבית החזה הימני.

"מרגע הלידה ידעתי שהאיברים שלי הפוכים וממוקמים בצד ימין וכי זה דבר מאוד נדיר", הוסיף קאוקלי, "עד לגיל 60 מעולם לא הרגשתי שהפגם הזה מגביל אותי".

"לב ימני הוא פגם מלידה שבו הלב ממוקם ימינה לקו האמצע", מסביר ד"ר יורי גלוזמן מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, "פגם זה יכול להיות חלק מתסמונת שבה כלל איברי הבטן ממוקמים בצד ההפוך כמו במקרה של אפרים או כפגם בודד". לאחר סדרת בדיקות, קאוקלי אובחן עם סתימה בשני עורקים בליבו והוכנס לצנתור דחוף. 

פרופ' רונן רובינשטיין, מנהל המערך הקרדיולוגי בוולפסון: "בעקבות המקרה הייחודי (אחד לעשרת אלפים) מהלך הצנתור היה מורכב יותר  מהרגיל אך הפעולה לפתיחת החסימות בעורקי הלב בוצעה בהצלחה רבה ואפרים שוחרר הביתה לחיק אשתו, ילדיו ונכדיו". קאוקלי הוא אב ל-4 בנים וסב לשבעה נכדים. הוא מסר: "שמחתי כל כך לחזור למשפחתי אחרי רגעי הפחד והאימה. אני מתאושש מיום ליום ורוצה להגיד תודה מכל הלב לצוותים הרפואיים ולאחים והאחיות שטיפלו בי במסירות".