אינסולין הוא הורמון המסייע לגוף להשתמש בגלוקוז לאנרגיה ומיוצר על ידי תאים בלבלב. הורמון זה פועל להובלת סוכר בדם (גלוקוז) לתוך התאים.  הלבלב מפריש את האינסולין לזרם הדם לאחר שאנו אוכלים מזון, בתגובה לעלייה ברמת הסוכר בזרם הדם.

ככל שרמת הגלוקוז בדם גבוהה יותר, כך הלבלב מייצר יותר אינסולין כדי להוריד אותו. אם רמת הגלוקוז יורדת, הלבלב מפחית או עוצר את הפרשת האינסולין. אינסולין מסייע בניהול הסוכר בגוף בכך שהוא עוזר לתאים לספוג גלוקוז, שבלעדיו תאי הגוף לא יוכלו להשתמש בסוכר לאנרגיה.

עם זאת, אנשים הנוטלים אינסולין לצורך טיפול בסוכרת חווים לרוב עלייה במשקל. מצד שני, ניתן לשמור על המשקל ולהימנע מעלייה בזמן נטילת אינסולין, על ידי ביצוע הוראות מסוימות.

ראשית, שוחחו עם הרופא שלכם על תוכנית הטיפול ולעולם אל תפחיתו את מינון האינסולין לבד, מכיוון שהדבר עלול לגרום לעלייה ברמת הסוכר בדם ולהגביר את הסיכון לסיבוכים.

שנית. עבדו כדי לשמור על יציבות רמות הסוכר בדם ובטווח התקין. תנודות גדולות ברמת הסוכר בדם יכולות להוביל לעלייה במשקל, ולכן הגישה הטובה ביותר היא לנסות לשמור על יציבותו.

שלישית, אכילה של יותר קלוריות ממה שאדם שורף מובילה לעלייה במשקל, ומספר הקלוריות שאנו צריכים בכל יום תלוי במספר גורמים כמו משקל, גיל, רמת הפעילות הגופנית וכל מצב בריאותי אחר.

רביעית, פעילות גופנית מסייעת בשריפת קלוריות נוספות, ותרגילים מפחיתים את התנגודת לאינסולין ומזרזים את ספיגת הגלוקוז לשרירים.

חמישי. אכלו באופן קבוע ואל תדלגו על ארוחות. מעשה זה עלול לגרום לנו להרגיש רעבים יותר ולהוביל לאכילת יתר.