על פי נתוני משרד הבריאות, אחד מכל שלושה קשישים נופל לפחות פעם בשנה, כאשר חלק ניכר מן הנפילות גורמות לשברים, ורובן מתרחשות בבית. וירוס הקורונה גורם לקשישים להסתגר בבתים והדבר מעלה את הסיכוי לנפילות. הסיבות לנפילה הן שונות ונובעות בין היתר מירידה ביציבות ושיווי המשקל, ירידה בכוח ובמסת השרירים, מכשולים בבית הגורמים למעידה כגון שטיחים או כבלי חשמל וטלפון, תופעות לוואי של תרופות, ירידה במשקל ועוד. 

ניתן להימנע מנפילות באמצעות ארבע פעולות פשוטות:

פעילות גופנית לחיזוק הגוף ושיפור שיווי המשקל: חוסר פעילות הוכח כגורם לנפילות. פעילות גופנית היא בעלת חשיבות לחיזוק השרירים והעצמות, תורמת לתחושה כללית טובה ומשפרת את ההרגשה ואיכות החיים.  תרגול של טאי צ'י, אמנות הלחימה הסינית, הוכח כיעיל מאוד בשיפור היציבות ושיווי המשקל, כמו גם לתחושת חיוניות ושיפור יכולת הריכוז. את תרגילי הטאי צ'י ניתן לעשות גם בישיבה, מאחר והם אינם תובעניים אלא נעשים מתוך תנועתיות רכה ומתמקדים בריכוז והרפיה ובעיקר, ומהנים מאוד. עוד מציע הטאי צ'י הנאה גדולה מאוד, שתורמת לתחושת רגועה שמסייעת לייצב את לחץ הדם. 

יצירת סביבה בטוחה בבית: יש להתאים את הבית כך שיהיה בטוח יותר ובכך לצמצם את הסיכוי לנפילות. רצוי להסיר שטיחים שעלולים להיתקל בהם, לפנות חוטי חשמל וטלפון, להתקין שטיח מונע החלקה באמבטיה, להעביר את הכלים ושאר החפצים לשימוש יום יומי למדפים נמוכים ונגישים יותר, לדאוג לתאורה נאותה בבית אך לא חזקה מדי ולא מסנוורת ולהימנע מלנעול דלתות, על מנת למנוע קושי בקבלת עזרה, במקרה ויש צורך. 

הקפדה על תזונה ושתייה: חשוב מאוד לא לדלג על ארוחות מאחר ובשילוב עם תרופות הדבר עלול לגרום לסחרחורת או חולשה, שעלולים להוביל לנפילה. דאגו להקפיד על שילוב של מזון מכל קבוצות המזון ועל שתייה מרובה, בכל מזג אוויר. עדיף לצמצם או להימנע ממשקאות אלכוהוליים, שעלולים גם הם להשפיע על היציבות.    

בדיקת ראייה והתאמת משקפיים: חלק מן הנפילות נובעות מהערכה לא נכונה של המרחק מרהיטים או במדרגות, אם בשל ירידה בראייה, בשל משקפיים שאינם מותאמים, או בשל ראייה לקויה. חשוב לבצע בדיקות לגלאוקומה או קטרקט. גם בדיקת שמיעה היא חשובה - אם חוצים כביש ולא שומעים רכב מתקרב, הדבר עלול להיות מסוכן. 

באחוזת פולג דיור מוגן מכירים בחשיבותו וביתרונותיו של הטאי צ'י ומציעים לדיירים בין שלל החוגים גם חוג טאי צ'י פעמיים בשבוע למשך 45 דקות.