פלפלים מתוקים אדומים, צהובים, כתומים וירוקים הם הירק האהוב על רבים. הם גם מכילים מספר יתרונות מגובים מדעית לבריאות הגוף. אספנו עבורכם כמה מהם:

ליקופן

פלפלים מכילים פיגמנט טבעי בשם ליקופן, שניתן למצוא גם באבטיחים, עגבניות וגויאבות. מכל צבעי הפלפלים, הזן האדום הוא העשיר ביותר בליקופן. ליקופן מסייע להילחם ברדיקלים חופשיים בגוף. רדיקלים חופשיים הם תרכובות שעלולות לגרום נזק לתאי הגוף, מה שמוביל ללחץ חמצוני שעלול להוביל למחלות.

קרוטנואידים

פלפלים צהובים וכתומים מכילים שני פיגמנטים טבעיים הנקראים זאקסנטין ולוטאין, המסווגים גם כקרוטנואידים. קרוטנואידים יכולים לעזור לשפר את בריאות העיניים. לוטאין וזאקסנטין הם חלק מהפיגמנט המצוי במקולה הצהובה שסביב הרשתית, כתם הידוע כמסייע בהגנה מפני אור כחול. פיגמנטים אלה יכולים גם לסייע בהגנה מפני קטרקט וניוון מקולרי הקשור לגיל.

ויטמין C

פלפל אדום מכיל יותר ויטמין C מאשר תפוזים. ויטמין C מסייע בבניית חסינות ובשליטה על לחץ דם גבוה, וגם הוכח כמסייע לתפקוד קוגניטיבי עם הגיל. מחסור בוויטמין C נקשר לתחושות של דיכאון ותפקוד קוגניטיבי איטי.

ויטמין A

טיפול חיסוני טבעי הוא חלק חיוני בשמירה על גוף בריא. פלפלים מכילים כמות גדולה של ויטמין A, הידוע כמסייע בחיזוק המערכת החיסונית. רוב החוקרים מסכימים שכמויות נאותות של ויטמין A יכולות לסייע בהגנה מפני מחלות זיהומיות, שכן הוא חיוני לבניית תאים חשובים הנלחמים במחלות זיהומיות.

ויטמין B6

פלפל אדום מכיל יותר מ-35 אחוזים מהערך היומי המומלץ לוויטמין B6, ויטמין הידוע כמשפר את מצב הרוח ומפחית את הסיכון לדיכאון. ויטמין B6 יכול לשמש כתוסף כדי לסייע בטיפול בסימפטומים של דיכאון.

קפסנטין

פלפל אדום, במיוחד, מכיל תרכובת טבעית הנקראת קפסנטין. מחקרים מצאו כי נטילת קפסנטין יכולה לעזור להילחם בדלקת, לרדת במשקל ולהוריד את רמות הגלוקוז והכולסטרול. "הקפסנטין עוזר לגרום לעלייה קלה מאוד בחילוף החומרים, וייתכן שהכמות המומלצת של חיזוק חילוף החומרים אינה מגיעה מפלפלים בלבד", מסבירה ד"ר איימי גודסון, מחברת הספר The Sports Nutrition Playbook.

קוורצטין

פיגמנט טבעי בשם קוורצטין, שנמצא בפלפלים, הוא חלק מקבוצת פלבנואידים הפועלים כנוגדי חמצון חזקים בגוף. קוורצטין נקשר ליתרונות בריאותיים רבים ושונים, כולל מאבק בדלקות, הפחתת הסיכון למחלות לב והורדת לחץ דם. ד"ר גודסון קבע כי במחקר מדעי נעשה שימוש במינון של עשרה מיליגרמים של קוורצטין, הקיים במיוחד בפלפל ירוק, ונמצא כי הוא סייע לשיפור לחץ הדם, אך יש לקחת בחשבון שלא ניתן להסתמך על פלפל ירוק בלבד כדי להשיג תרכובת קוורצטין.