חייה של סבטלנה וולמן, בת 55 מפתח תקווה, ניצלו לאחר שעברה השתלת כבד דחופה בבילינסון בערב החג. הרופאים מעריכים כי הכבד כשל בגלל משככי כאב מקומיים שנטלה בטיול בבולגריה. מאדם בריא לחלוטין, וולמן מצאה עצמה מאושפזת בפנימית ד' בבילינסון ובסכנת חיים בגלל כשל של הכבד שהתדרדר תוך זמן קצר והגיע לאי ספיקה חריפה שהצריכה השתלה דחופה.

"כשאמרו לי שאצטרך השתלת כבד הייתי בשוק. הייתי אדם בריא לגמרי עד לפני חודש. הניתוח הציל את חיי וקרה לי נס והיום אני חיה. סיפרתי לרופאים שנסעתי עם בעלי לחופשה בבולגריה ובגלל שלא הרגשתי טוב נטלתי משככי כאבים מקומיים. הם הסבירו לי שיכול להיות קשר בין נטילת הכדורים לבין ההתדרדרות של הכבד", סיפרה וולמן.

ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות הסביר: "השתלת הכבד הייתה דחופה בגלל ההתדרדרות של הימים האחרונים במצבה של סבטלנה ואי ספיקה חריפה של הכבד. כעת היא מרגישה טוב ולהערכתי תשוחרר לביתה בתוך מספר ימים".

סבטלנה וולמן, מושתלת הכבד, קרדיט: דוברות בילינסון
בנוסף להשתלת הכבד, הושתלו בערב החג עוד שתי כליות בשני גברים. למבצע המורכב נרתמו עשרות אנשי צוות בבילינסון: כירורגים, רופאי מחלקת השתלות, מרדימים, צוות סיעוד בחדר ניתוח, מתאמות השתלה, צוות טיפול נמרץ, בנק הדם, סניטרים ואנשי מעבדה.