ארגוני בריאות ומאבק בעישון פנו היום (שני) למפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי וליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה בדרישה לפתוח בחקירה דחופה אודות נסיבות אשפוזו של הנער מידן קלר ז"ל, כתוצאה משימוש בסיגריות אלקטרוניות, שהובילו לקריסת ריאותיו ולמותו בבית החולים שניידר בסוף השבוע. 

עקב מותו הטרגי של הנער בן ה-16: מהן הסכנות בעישון סיגריה אלקטרונית?
נפטר הנער שאושפז עקב שימוש בסיגריה אלקטרונית. ביה"ח: "ניתק עצמו מהאקמו"

הארגונים כוללים את המיזם למיגור העישון, האגודה למלחמה בסרטן, איגוד רופאי בריאות הציבור, האיגוד הישראלי לרפואת ריאות והחברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בישראל.

הארגונים דורשים לחקור את סוג הסיגריה האלקטרונית בה השתמש הנער, אופן ייצורה, תכולתה ומרכיביה; אופן השימוש בה; הגורמים שייצרו, שיווקו, מכרו או מסרו את הסיגריה האלקטרונית לנער. עוד מבקשים הארגונים, כי תיבחן אחריותם הפלילית של כל המעורבים בנסיבות אשפוזו של הנער וכי במידה וימצא כי נעברה עבירה פלילית כלשהי, יוגשו כתבי אישום מתאימים נגד המעורבים.

"בשל החשש לפיו הסיגריה האלקטרונית בה עשה שימוש מידן קלר ז"ל היא חלק מקבוצת מוצרים העלולים לגרום לנזקים דומים ולהוות סכנה חמורה ומיידית לבריאות הציבור, קיימת דחיפות רבה בקיומה של חקירה ממצה כאמור, שתכלול היבטים פליליים ואפידמיולוגיים של הנושא", כתבו הארגונים בפנייתם.