את גיבור ישראל אביגדור קהלני, שזכה בכבוד להדליק משואה בטקס יום העצמאות ה-75, לא צריך להציג, שכן אין ישראלי שלא מודע לתרומתו הרבה למדינת ישראל במהלך השנים - מימיו כמפקד גדוד 77 במלחמת יום הכיפורים, דרך כהונתו כחבר כנסת ושר ועד היום.

האישה שהביאה את החדשנות הישראלית לאפריקה: "הם מעריצים את ישראל"

"כשהודיעו לי על הזכייה הייתה התרגשות רבה", הוא מספר בשיחה עם מעריב. "אדם יוצא לאור ומבקשים ממנו לעמוד על הבמה ולהחזיק את הדגל. זה מרגש".

לקראת המעמד המרגש, הוא מספר גם מה הוא מתכוון לומר בטקס: "אתה שוקל מה תגיד, למי אתה מודה. בחרתי להודות למקימי המדינה שהקימו לנו למדינה ואלו שלחמו למענה, נפלו למענה, מסרו את הנפש, ולמשפחות השכולות. הנאום נכתב תוך חמש דקות, זה פשוט פרץ לי, דיגדג באצבעות".

ומה אתה חושב על המשבר החברתי שאנחנו חווים כעת, בעקבות קידום הרפורמה במערכת המשפט? האם אתה חושש מאי התייצבות של חיילים למילואים?
"מבחינת האם עלה על דעתי לסרב בכלל? לא עלה על דעתי. יש שלושה ימים בשנה שהם אבן היסוד של קיומה של המדינה. לא עלה בדעתי שדבר כזה יקרה בימים המיוחדים שמאחדים את העם שלנו. ברגע שנאבד אותם - נאבד את עצמנו".

את דבריו הוא חותם באומרו, כי "אני ביסודי איש חינוך. אני עוסק בערכים, במורשת, בהיסטוריה, ואני כל הזמן חושב על דור ההמשך - נכדים וכל עם ישראל. אני שואל את עצמי האם ראויים כולם לאלו שקבורים מתחת ללוח שיש, שנתנו את חייהם בגיל 18 גיל 19? המחשבה על כך עושה לי צמרמרות בכל הגוף. לקחתי משימה להעביר ערכים, אחריות לאומית, הבנה, הפנמה שלמדינה יכול להיות אסון אם לא נהיה במכונה הגדולה הזאת, ולכן כשאני נקרא לדגל אני רואה את זה כמשימתי ואני מאוד גאה על זה".