ממשיכה ההתנגדות לתוכניתה של מפלגת ש"ס לחלוקת תלושי מזון לנזקקים דווקא באמצעות משרד הפנים ועל פי זכאות הנחה בארנונה, ולא בהתאם לקריטריונים של משרד הרווחה והגופים המקצועיים למשפחות באי־ביטחון תזונתי. 

לאחר הפרסום ב"מעריב" בשבוע שעבר על הפנייה לשרי הפנים והרווחה בנושא מצד רופאי בריאות הציבור, הוועדה המדעית המייעצת למועצה הארצית לביטחון תזונתי פרסמה אתמול (ראשון) גילוי דעת על תוכנית תווי המזון בתקציב המדינה. 

"ספק רב אם חלוקת תלושי מזון במתכונת הנוכחית תיתן מענה הולם לבעיה, וייתכן שאף תעמיק אותה. בראייה כוללת מנקודת מבט מקצועית, קיים חשש לפגיעה בנזקקים ולבזבוז כספי ציבור מבלי שהתקציב ישיג את המטרה שלשמה הוא נועד", מזהירים חברי הוועדה מפני התוכנית הפופוליסטית של ש"ס ששר הרווחה מהמפלגה, יעקב מרגי, נאלץ ליישר קו איתה בהיותה חלק מהבטחות הבחירות בקמפיין של יו"ר המפלגה ח"כ אריה דרעי. 

"חלוקת תלושי מזון בעת מגיפת הקורונה על ידי משרד הפנים על פי אמות המידה שהמרכזית שבהן הייתה הנחה בארנונה, ושהזיקה שלהן לאי־ביטחון תזונתי מוגבלת, הביאה לחלוקה מוטה של הכספים ואי־התאמה בין אלו המצויים באי־ביטחון תזונתי למקבלי הסיוע בפועל", מדגישים המומחים.