עמותת נט״ל הגישה היום (שלישי) את הדו"ח השנתי שלה לנשיא המדינה הרצוג ובו הוצגה עלייה דרמטית בהיקף הפניות אליה. העמותה מעניקה כבר למעלה מ-25 שנה סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה ועוזרת להם להתמודד עם ה״פציעה השקופה״ אותה הם נושאים ואינה נראית לעין, מלוחמים משוחררים ועד אזרחים בזירות טרור.

נט״ל סייעה עד היום למעל ל-480 אלף חיילים משוחררים ואזרחים ע”י טיפולים פרטניים, קבוצתיים ומגוון רחב של סדנאות ופעילויות, במטרה להחזירם למסלול החיים. לפני שבוע הסתיים מבצע "מגן וחץ" בו התקבלו בקווי הסיוע של נט"ל מעל 1,300 שיחות, מתחילת המבצע עלייה של 470% בפניות לנט"ל ביחס לממוצע הפניות. השיחות הגיעו מאנשים שהמבצע עורר בהם מצוקה נפשית שבאה לידי ביטוי בחשש לצאת מהבית, דאגה לילדים ובקשה לקבלת כלים להתמודדות עם החרדה של הילדים, תושבים וחיילים משוחררים שחוו התקפת טילים ופיגועי טרור בעבר, והאירועים האחרונים עוררו בהם חרדה.

במהלך שנת 2022, נרשמה בנט"ל עלייה של 340% בכמות הפונים לעומת אשתקד. 25,162 שיחות התקבלו בקווי הסיוע ורק 12% מכלל המטופלים על רקע צבאי בהם טיפלה נט"ל השנה מוכרים על ידי משרד הביטחון. 55% מהפניות לקו הסיוע הן על רקע שירות צבאי, 24% פניות על רקע טרור ו – 21% פניות על רקע טילים. חלה גם עלייה של 79% במספר המטופלים ביחידות נט"ל השונות, 18,511 במהלך השנה.

הנשיא הרצוג מסר: "בשנים האחרונות גוברת המודעות לנושא בריאות הנפש ובשבועות האחרונים נחשפנו ביתר שאת לאתגר כשהטרור הגובר ומבצע "מגן וחץ", הציפו מחדש את תחושות הפחד והחרדה אצל ישראלים רבים, שלצערנו מוכרות היטב. הדו"ח השנה מלמד אותנו שבקשת הסיוע היא כבר לא בגדר בושה".

מנכ"לית נט"ל אפרת שפרוט, הוסיפה: "לצד ההתאוששות מהקורונה התקיים מבצע צבאי, גל טרור שטף את המדינה ונכנסו לשנת 23' כשהשסע בעם מאיים לפגוע בחוסן הלאומי. נמשיך לתת מענה ותמיכה נפשית לכל מי שפונה אלינו".

קו הסיוע של נט"ל: 1-800-363-363, פועל 24/7, סיוע נפשי ניתן גם באתר העמותה. קו הסיוע "נפש אחת" לנכי פוסט טראומה מצה"ל: 8944*