מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים יצא לדרך ויצעד השנה בשבוע הבא, יום חמישי בשעה 15:30 בירושלים. המצעד שיצעד זו השנה ה-21, יפתח את אירועי חודש הגאווה בארץ ויהיה המצעד הראשון. 

המצעד שמופק על ידי הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, יהיה מפגן של ערכים ליברלים ושל פלורליזם. בבית הפתוח לגאווה ולסובלנות מציינים כי בכוונתם לקיימו כ״אירוע של כולם״, כמפגן בו יש מקום לכל אדם באשר הוא, מכל קצוות הקשת החברתית והפוליטית, לכל מי שתומך בפלורליזם, סובלנות, דמוקרטיה וזכויות אדם. לפי הערכות הבית הפתוח המצעד צפוי להיות מהגדולים בהיסטוריה.

במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ישתתפו השנה חברי כנסת, שרים, דמויות בולטות בחברה הישראלית ומיטב האמנים. במהלך החודש הקרוב יפורסמו שמות האמנים שיופיעו בבמה המרכזית שתתקיים בגן הפעמון בסיום מסלול המצעד. גם השנה מחוז ירושלים של משטרת ישראל נערך לאבטחת האירוע והצועדים ולשמירה על הסדר הציבורי. ביום המצעד, ייסגרו לתנועת כלי רכב צירים ורחובות באזור המצעד. מפת החסימות ומסלול המצעד יפורסמו בהמשך החודש. למשתתפי המצעד, מומלץ להגיע באמצעות תחבורה ציבורית.

מצעד הגאווה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
מצעד הגאווה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

את הבמה המרכזית במצעד ינחו השנה נריה קראוס (עיתונאית ומגישה בחדשות 13) וערן סויסה (כתב הבידור של ישראל היום) ובהשתתפות מספר אמנים בולטים, ביניהם: אתי ביטון, רינת בר, רוני דואני. שמות האמנים הנוספים יפורסמו בימים הקרובים. אוריאל יקותיאל (אמן ושחקן), ינחה את במת הפתיחה וההזנקה בה ישתתפו ראשי מפלגות האופוזיציה: ראש האופוזיציה יאיר לפיד, זו תהיה הפעם הראשונה בישראל שבה ינאם (וישתתף) במצעד אדם שכיהן בתפקיד ראש הממשלה הישראלי, בנוסף תנאם גם חברת הכנסת מירב מיכאלי, חברי כנסת, שרים ודמויות נוספות.

אלון שחר, מנכ״ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: ״דווקא השנה ויותר מתמיד - אנחנו כאן כדי להשאר, בירושלים ובישראל יש ויהיה מקום לכל אחד ואחת גם ללהט"ב. במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים יש מקום לכולם ואנחנו קוראים מכאן, מירושלים, לכל מי שערכי הסובלנות, הפלורליזם והדמוקרטיה חשובים לו ולה, לצעוד איתנו ב-1 ביוני ברחובות היפים של ירושלים״.

יונתן ולפר, יו״ר הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים: ״השנה יותר מתמיד. בימים בהם הציבור בישראל קרוע, וציבורים רבים פוחדים ומרגישים שהקרקע עליהם עומדים מעורערת, מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הוא מפגן של כוח, של אהבה, של גאווה. בשנה האחרונה הישגים רבים של הקהילה הגאה נמצאים בסכנה, והאקלים הציבורי הלעומתי כבר מביא לעלייה במקרי האלימות כלפי חברי קהילת הלהט״ב ולעלייה במספר מבקשי השירותים הפסיכו-סוציאליים. המצעד, ודווקא מפני שהוא בירושלים, הוא סמל לחשיבותו של חופש הביטוי, של המאבק לשוויון בפני החוק, של הזכות של כל אחד ואחת לחיות בביטחון ולהיות גאה במי שהוא או היא. המצעד הזה הוא של כל מי שמאמין שחביב אדם הנברא בצלם, של כל מי שמאמינה בערכים דמוקרטיים וליברלים, של כל מי שחשוב לו שיהיה כאן מקום שווה לכולם ולכולן״.