מצעד הגאווה והסובלנות בהפקת הבית הפתוח בירושלים, יתקיים היום (חמישי) בירושלים ויפתח את אירועי חודש הגאווה בישראל. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים לקראת הצעדה, בה צפויים להשתתף אלפים. למעלה מאלפיים שוטרים של מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב גלויים וסמויים, בסיוע כוחות תגבור משטרתיים ומתנדבים, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, יפעלו לאורך ציר הצעדה, בשטחי הכינוס וברחובות הסמוכים לתווי המצעד, לשמירה על בטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בשבועות האחרונים התקיימו במשטרה ישיבות, תיאומים והכנות רבות לקראת מצעד הגאווה. בימים האחרונים הושלמה ההיערכות המשטרתית בתום אישורי תכניות וסיורי שטח שהתקיימו במשטרה. המשטרה תפעל לצמצם ככל שניתן את הפגיעה במרקם החיים באזור, תוך שמירה על מהלכה התקין של הצעדה, בה צפויים להשתתף אלפים.

במשטרה מבהירים כי כל מי שינסה לשבש את מהלכו התקין של מצעד הגאווה יטופל במלוא החומרה. בהקשר זה מבוצעת פעילות לפני ובמהלך המצעד, בשטח ובמרחבי הרשתות החברתיות, לאיתור חריגים ולטיפול בהם.

את הבמה המרכזית במצעד ינחו השנה נריה קראוס (עיתונאית ומגישה בחדשות 13) וערן סויסה (כתב הבידור של ישראל היום), בהשתתפות מספר אומנים בולטים, ביניהם רן דנקר, עברי לידר, שחר טבוך, רוני דואני, אתי ביטון ורינת בר. 

אלון שחר, מנכ״ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, אמר הבוקר, רגע לפני תחילת מצעד הגאווה והסבלנות בירושלים: ״היום ירושלים מתקשטת לא רק במגוון של צבעים ומגוון של א.נשים, אלא גם במגוון רחב ומרהיב של רגשות ותחושות - אנחנו בשמחה אדירה על הזכות לחגוג את מי שאנחנו, בכעס גדול על הצורך להמשיך ולהפגין עבור זכויותינו הבסיסיות ביותר, מייחלות שהמצעד יעבור בשלום, ומאמינות בכוחו להשפיע על עתידה של ירושלים".

מסלול המצעד (צילום: דוברות המשטרה)
מסלול המצעד (צילום: דוברות המשטרה)

מסלול הצעידה

הצועדים יתכנסו בגן הפעמון החל מהשעה 15:00, ובשעה 17:00 לערך ייצאו בצעידה במסלול הבא: גן הפעמון > דוד המלך > פלומר > קרן-היסוד > קינג-ג'ורג' >  הלל > מנשה בן-ישראל > גן העצמאות.

מסלול המצעד (צילום: דוברות המשטרה)
מסלול המצעד (צילום: דוברות המשטרה)

הסדרי התנועה והנחיות לציבור

  • לא תותר כניסה למתחמי המצעד (שטח הכינוס, תוואי המצעד ושטח סיום המצעד) עם כלי נשק מכל סוג.
  • חל איסור על הטסת רחפנים\כלי טייס מכל סוג שהם.
  • כניסה למסלול המצעד תתאפשר אך ורק דרך שטח הכינוס בגן הפעמון, בכיכר פריז, ברח' דוד המלך (בסמוך לכיכר פלומר) וברח' הסתדרות/שמאי- שם השוטרים והמאבטחים יערכו בידוק בטחוני עפ"י הצורך בכניסות. כמו כן, יציאה ממסלול המצעד תתאפשר אך ורק מהמקומות שפורטו לעיל (פרט למקרים חריגים).
  • חניית נכים- תתאפשר בחניון נכים בגן הפעמון.

הרחובות שנסגרו לתנועה

נסגרו לתנועה הרחובות בתווי הצעדה: קרן היסוד, פלומר, קינג ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל.

כמו כן נסגרו לתנועה גם הרחובות המובילים אליהם, בהם: אגרון, אלחנן, שלום עליכם, מאפו, אחד העם, עזה (מארלוזרוב עד כיכר פריז), שמואל הנגיד, אבידע, קק"ל, ההסתדרות, המלך דוד מצומת פלומר (יישאר פתוח מצומת המכס לתושבי השכונה ומשם שמאלה לקריב), דוד מרכוס, ז'בוטינסקי עד דוד המלך, יצחק קריב, דוד רמז, אמיל בוטה ואליהו שמע (תתאפשר יציאה ליצחק קריב).

חסימות צירים במצעד הגאווה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
חסימות צירים במצעד הגאווה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

צירי התנועה שנסגרו ייפתחו באופן מדורג עם התקדמות המצעד, ונעדכן על כך בהתאם. בין הצירים שיוותרו פתוחים: דרך חברון, חטיבת ירושלים, מנהרת צה"ל, חיים בר לב- לשני הכיוונים.

לאור העומסים הצפויים, הנהגים מתבקשים לגלות סבלנות, להישמע להוראות השוטרים, ולהיות קשובים לדיווחים שיועברו באמצעות התקשורת וערוצי הדיגיטל של המשטרה. אפליקציית הניווט WAZE תעודכן ברחובות החסומים ומיד עם פתיחתם לתנועה.  למידע נוסף, ניתן לפנות למוקד המידע 110 של משטרת ישראל.

המשטרה מסיירת במסלול המצעד (צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה מסיירת במסלול המצעד (צילום: דוברות המשטרה)

מתחם מחאה

לאור בקשה שהוגשה, הוגדר מתחם "גן בלומפילד" לטובת מחאה. כמדי שנה, משטרת ישראל תאפשר את קיום המחאה כחוק במתחם שהוקצה לכך, זאת בהתאם לתנאים שהועברו למארגנים כולל דרכי ההגעה אל מתחם המחאה.

ציר ההגעה למתחם המחאה יהיה דרך מרכז מורשת בגין שהוגדרה "נקודת כינוס" למשתתפי המחאה. הגעה לשטח הכינוס תעשה מכיוון דרך חברון לכיוון גשר הסינמטק. משם יצאו המשתתפים דרך רחוב נבון לכיוון גן בלומפילד דרך רחוב הצייר יעקב שטיינדרהט. ההגעה למתחם המחאה תתאפשר רק בציר שפורט. המשטרה תפעל בנחישות כנגד כל גורם שינסה להפר את הסדר ומהלכו התקין של המצעד.