הרב יאיר פארן, חבר הנהגה בתנועת 'התעוררות' שבירושלים ונינו של הרב עובדיה יוסף, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל ופרופ' אריה אלדד בתכניתם ב-103FM והתייחס למצעד הגאווה הצפוי להתקיים בי-ם ובו הוא גם לוקח חלק. 

מצעד הגאווה 2023 ייערך מחר בירושלים: אלו חסימות הכבישים הצפויות

לשאלת המראיינים, מה הוא מחפש במצעד, ענה: "אני מחפש במצעד הזה קודם כל להביע בצרוה ברורה וחד משמעית את התמיכה שלי באפשרות של חיים של קהילות שונות בירושלים, זו לצד זו. אני יותר פעיל בתנועת התעוררות וזו בעצם הסיבה שחשוב לי לעשות את הדבר הזה - אנחנו מאמינים שבשביל שירושלים תהיה עיר בירה, שהיא תהיה המרכז התרבותי והרוחני של עם ישראל, היא צריכה לאפשר מקום לכלל הציבורים והאוכלוסיות. אחת מאלו זו קהילת הלהט"ב. מבחינתי הדבר הזה יש לו מקום במציאות, בעיר שלנו, בציבוריות הישראלית, בבתי הספר, בכל מקום. זה אנשים שהם חלק מאיתנו וצריך להיות להם מקום. אנשים שמרגישים שדוחקים אותם החוצה, אני לא יכול לעמוד מנגד, אני צריך להיות חלק מהדבר הזה".

לשאלה האם יילך למצעד הגאווה גם כחלק מהמאבק ברפורמה המשפטית, ענה: "זה שאני לוקח חלק במשהו זה לא אומר שאני מסכים איתו במאה אחוזים, זה נכון על כל דבר. זה שאני הולך למצעד הגאווה זה לא אומר שמאה אחוזים מהדברים שקורים שם, מהאנשים שמשתתפים, מהקריאות שעולות, הייתי חותם עליהם, הייתי אומר בעצמי. יש פה מצעד שברור שהמטרה המרכזית שלו זה זכותה של הקהילה הלהט"בית להיות חלק מהחברה הישראלית, מהחברה הדתית. זה הדגל המרכזי. על אחת כמה וכמה שהיה רצח במצעד הזה, שאנשים מרגישים בכאב שדוחקים אותם החוצה, אני הולך במצעד הזה עם דמעות בעיניים. אנשים שרוצים לצאת לרחוב וכל מה שהם צריכים להגיד זה 'אנחנו כאן'. מי שמרגיש שאין לו מקום, שדוחקים אותו, אני צריך להתייצב לימינו ברחובה של עיר. על זה אני מצטרף, בזה אני לוקח חלק".

באשר למתקפות שהוא סופג, ציין הרב כי "יש קצת, אבל בסדר. האמת צריכה להיאמר, אני עומד מאחורי מה שאני עושה, זו לא הפעם הראשונה. אני כבר במצעד כמה שנים, הולך יחד עם המשפחה שלי. אני חושב שהחובה מוטלת עלינו לעשות את הדבר הזה. כל אדם נברא בצלם אלוהים, לא יכול להיות אנשים שמרגישים שאין להם מקום בתוך החברה שלנו, שאין להם מקום בבתי הכנסת, בבתי הספר, שמשפילים אותם מעל במות ציבוריות - זה משהו שכשדבר כזה קורה אני לא יכול להישאר בבית, אני צריך לצאת בצורה חד משמעית ולהגיד 'אני לא חלק מהדבר הזה'. מבחינתי יש מקום, יכולים להיות חלק מהקהילה, האנשים האלה הם חלק מאיתנו וזה שבן אדם נולד עם נטייה מינית כזו או אחרת לא פוסל אותו מהאפשרות להיות חלק מהחברה הדתית".

לסיום, הדגיש: "המצעד בירושלים הוא אחד המצעדים החשובים ביותר. אני הולך רק למצעד בירושלים, גם מבחינת האופי כי האופי שם הוא קצת יותר מאופק, מרחב ציבורי שיותר מתאים לי. ירושלים היא עיר הבירה של עם ישראל, היא מרכז תרבותי, רוחני, בתנועת התעוררות זה מה שאנחנו רוצים - אנחנו שואפים שבירושלים יהיה מקום לכלל הציבורים וכלל האוכלוסיות. אם ירושלים תישאר עיר של ציבור אחד בלבד, היא פשוט לא יכולה להישאר עיר בירה. בשביל שהיא תהיה המרכז שלנו, בירושלים צריך להיות מקום לכולם, לכלל הציבורים והאוכלוסיות. הדבר הזה דורש קצת פשרות, אז המרחב הציבורי לא יהיה בדיוק לפי איך שאני רוצה אבל אני מוכן לעשות את הפשרות והוויתורים האלה בשביל שהאחים שלי, שהאנשים האחרים בציבוריות הישראלית, יוכלו לחיות כאן לצידי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM