אורי בנקי, אביה של שירה בנקי ז"ל שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים ב-2015, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM, והתייחס למצעד הגאווה שמתקיים השנה בירושלים.

בן גביר לקראת מצעד הגאווה בירושלים: "לא רוצה שאדם עם חזות חרדית אוטומטית יעוכב"
נינו של הרב עובדיה יוסף יצעד עם משפחתו: "הלה"טבים הם חלק מאיתנו"

"אני לא חושב שיש משהו מיוחד בשנה הזאת", אמר בנקי בפתח דבריו, "לפעמים לא צריך לחפש את המיוחד, לפעמים צריך להתמיד במאבק למען שוויון זכויות ולמען מקום סובלני וטוב יותר, וצריך לעשות את זה משנה לשנה. אין בזה ייחוד. אנחנו באים כל שנה למצעד, יש כל שנה דגש כזה, דגש אחר, ממשלה כזו, ממשלה אחרת - אנחנו כאן".  

"אני חושב שבוודאי שקורים דברים טובים", הוסיף, "אם בממשלה כל כך ימנית ושמרנית, יו"ר הכנסת הוא הומוסקסואל מחוץ לארון עם בן זוג וילדים, אי אפשר להתעלם מזה. זה לא היה עולה על הדעת לפני 15 שנה, אז ברור שקורים דברים טובים, ולצד זה קורים גם דברים רעים. בדרך למצעד היום, צעדנו פה ברחובות עם הדגלים, ואישה שאני לא מכיר והיא לא מכירה אותי, עברה עם האוטו וצעקה לנו שאנחנו חולי נפש. אני יודע שיש לא מעט אלימות כנגד חברים בקהילה הגאה שאני לא חווה אותה כי אני לא מזוהה כחבר בקהילה, אבל אני יודע שאנשים חווים אלימות. אז לצד ההצלחות יש גם עדיין הרבה מאוד עבודה ויש הצדקה למצעד הזה". 

לסיום אמר בנקי: "הרוצח של שירה יכול היה לשחק על המגרש הדמוקרטי, אתה מתנגד למצעד הגאווה? בסדר, הבנתי, תפגין, תתמודד, תצעק, תצביע בבחירות, לא יודע מה תעשה, אבל אל תרצח. הוא רצח, ומה שהוא עשה ברצח הזה חוץ מלגרום לנו כמשפחה עוול נוראי, הוא גם הגדיל את המצעד פי חמישה. המצעד שנה אחרי זה מנה 25 אלף איש, הוא מעולם לא קטן מתחת ל-17-16 אלף איש".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM