דוח שפרסמה היום (שישי) מחלקת המדינה האמריקאית מבקר את התנהלותה במאבק בסחר בבני אדם. מהדוח עולה כי על אף שישראל שיפרה את תוכניותיה והגבירה מעט את מאמצי האכיפה והתביעה, "אינה עומדת בסטנדרטים המינימליים של המאבק בסחר בבני אדם".

נתניהו במסר לארה"ב: "יכולים לטפל בכל איום בכוחות עצמנו"
ארה"ב במסר לישראל: "חוששים מפני בנייה נוספת ביהודה ושומרון"

בשנת 2022 נפתחו במשטרה 25 תיקים בלבד העוסקים בסחר בבני אדם: 19 מקרים נפרדים של סחר בילדים למטרות מין, שני תיקים של סחר בנשים בזנות וארבעה מקרי סחר לצורכי עבודה.

עוד עולה מהדוח כי בתחום הסחר בעובדים, ארגוני זכויות אדם טוענים כי המדינה מציבה רף ראייתי גבוה שמרפה את ידי הקורבנות מהגשת תלונה. לדבריהם, המדינה מסתמכת על הארגונים לזיהוי הקורבנות ועליה לפעול בצורה אקטיבית יותר במאבק בסחר בבני אדם.

בשנים 2022-2023 זיהו ארגונים לא ממשלתיים קורבנות עבדות בשוק משק הבית, שהגיעו מאזור תיגראי באתיופיה. הנשים גויסו במרמה באיזור התיגראי על ידי סוכנויות גיוס אתיופיות לביצוע עבודות משק בית בירדן, שם הן הוחזקו בתנאים העומדים בעבודות כפייה לפני שנמכרו למעסיקים אחרים בגדה המערבית ובסופו של דבר קיבלו סיוע מארגוני זכויות אדם בישראל. ארגונים לא ממשלתיים דיווחו שסייעו לפחות ל-25 קורבנות הסחר שחוו דפוסי ניצול אלו בין אוקטובר 2022 למרץ 2023.