לקראת חופשת הקיץ ממליצים המומחים במחלקה לחינוך וקידום הבריאות בכללית על כמה כללי זהירות ובטיחות לידיעת ההורים והילדים, בכדי שניתן יהיה לעבור את חופשת הקיץ בשלום ובבטחה.

חשוב להימנע עד כמה שאפשר מחשיפה לשמש בין השעות 10:00-16:00. כשנחשפים לשמש חשוב ללבוש חולצה עם שרוולים – בעת חשיפה לשמש וגם בתוך הים והבריכה. למרוח על אזורי העור הגלויים תכשיר מסנן קרינה עם מקדם הגנה 15 לפחות ולמרוח שוב לאחר שהייה במים (ים, בריכה). לשהות בצל עד כמה שניתן.

לשתות הרבה נוזלים (עדיף במיוחד מים) גם אם אין מרגישים תחושת צמא. חשוב לזכור כי משטחי חול,מים,אספלט וגם קירות הם מחזירי קרינה ומוסיפים לקרינה הישירה מהשמש לכן חשוב להקפיד על אמצעי ההגנה המפורטים. אם למרות כל האמור נכווים מהשמש, חשוב להרבות בשתייה ולצנן את הגוף על ידי רחיצתו במים קרים. 

במקרה שמופיעות שלפוחיות רבות על הגוף ו/או מופיעים חום גבוה או סימני התייבשות, חשוב לפנות לטיפול רפואי. חשוב לזכור כי רחצה בים ובבריכה חייבת להיעשות בהשגחת מציל. אין להתרחץ בחוף שבו אין תחנת הצלה פעילה, גם אם הים נראה שקט. חשוב להישמע להוראות המציל וחשוב להסביר לילדים את משמעות הדגלים ואת הסכנות הטמונות ברחצה בים ללא השגחת מציל.

בחופשת הקיץ  מבלים ילדים רבים שעות רבות במשחקים עם חבריהם מחוץ לבית. תאונות דרכים מתרחשות לעיתים קרובות כאשר ילדים משחקים בכדור או במשחקי תופסת ומחבואים בסמוך לכביש. חשוב להסביר לילדים את הסכנות בכביש וחשוב להקפיד כי ישחקו במגרשי משחקים גדורים, שאין להם גישה מיידית לכביש.

אם הילד מגיע לבדו למקום איסוף והפיזור של ההסעות לקייטנה, חשוב לבדוק שהדרך מהבית למקום היא דרך בטוחה ויש מעברי חצייה או רמזורים שיאפשרו  חצייה בטוחה של כבישים. אם הילד רוכב על אופניים, על קורקינט או על גלגליות אחרות, חשוב להרגיל אותו להשתמש בציוד מגן – קסדות לראש, מגיני ברכיים ומפרקים.

חשוב שילמד את חוקי התנועה ויקפיד על זהירות בדרכים. קסדות לראש יכולות למנוע פגיעות חמורות ביותר בעת נפילה מהאופניים או בעת תאונות דרכים.