הקשיים הייחודיים שעוברים גברים בהליכי גירושים ואחריהם נפקדים כמעט מהשיח הציבורי, ולא בכדי. האלימות מכל סוג שסופגות נשים בתוך בתיהן היא תופעה נוראה ורחבה לאין שיעור, ובכל זאת ישנה עמותה אחת בישראל ששמה לה למטרה לסייע לאלפי גברים שמאבדים את עולמם מדי שנה בהליכי גירושים, לא פעם כתוצאה מהתנהלות דורסנית ואלימה של בנות זוגם לשעבר.

עמותת "לצדכם" נקלעה לקשיים בעצמה ומבקשת כעת את עזרת הציבור במימון המונים באתר JGIVE תחת המסר "מחזירים את אבא למסלול החיים", כדי להמשיך לקיים עבורם קבוצות תמיכה, סיוע נפשי, ליווי אישי, ייעוץ משפטי, הקמת מערך דירות קלט זמניות לגברים מורחקי בית ועוד.

"לצדכם" מציגים את תופעת תלונות השווא של נשים על גברים כרחבה במיוחד, בעוד ארגוני נשים טוענים כי מדובר בתופעה שולית, אבל על דבר אחד אין ויכוח - קולם של גברים שחייהם מתמוטטים בעקבות התפרקות הנישואים כמעט ואינו נשמע.

אם נלך למקרי הקיצון הרי ששיעור ההתאבדות בגילי 25־44 בקרב גברים גרושים גבוה פי שמונה משיעור הנשואים באותם גילים, ופי ארבעה בגילי 45־64.

בעמותת "לצדכם" מתמודדים עם כ־1,500 פניות בשנה מגברים הזקוקים לסיוע, והם טוענים לאפליה שיטתית בחסות מערכת אכיפת החוק נגד גברים, אם בתלונות שווא על אלימות ואם במקרי ניכור הורי, כשהאם היא זו שמרחיקה את האב מילדיו ברוב המקרים.

על הנתונים אפשר להתווכח, אבל מאחוריהם, גם במקרה הזה, יש אנשים. ירון, בן 46, גר בצפון ואב לחמישה ילדים, מנותק מבנותיו הגדולות מספר שנים ומשני ילדיו הקטנים זה תשעה חודשים. לאורך השנים מלווה ירון על ידי עובד סוציאלי קליני בעמותה וכעת מתייעץ עם פסיכולוג בעמותה.

"ביום אחד מצאתי עצמי נחקר על אלימות ועצור תחת עלילות שווא הכוללות האשמה של הטרדה מינית כלפי הבנות. העו"סית מאפשרת לי לראות את הקטנים רק במרכז קשר", הוא מספר, "אני לא יודע איך הייתי שורד את שמונה השנים האחרונות ללא סיוע".

מנכ"ל עמותת "לצדכם" אמיר כהן אומר: "הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן ולומר באופן מובהק כי אלפי גברים בישראל נמצאים במצוקה כתוצאה מהליך גירושים קשה, אלים ומורכב. גברים מצליחים הופכים לשבר כלי, וזה מתחיל קודם כל בתלונות שווא והרחקה. ישנם גם מאות גברים שלצערנו נוטלים את חייהם כי אינם יכולים עוד.

"אנחנו נמצאים כפסע לפני סיום הפעילות שלנו וחזרה לתפקד כעמותה למידע בלבד. לכן, כצעד אחרון החלטנו לצאת לקמפיין מימון המונים. כל רצוננו להמשיך לעזור לאותם גברים ולצמצם את המקרים והסכסוכים הטרגיים". 

לתרומות לעמותת "לצדכם" הקישו על הקישור: 
https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/102329