עמותת אתגרים, הפועלת לשיקום, שילוב והעצמה של אנשים עם מוגבלות באמצעות פעילויות ספורט אתגרי בטבע, פתחה אתמול בשיתוף בנק לאומי וקק"ל את מחנה הקיץ הגדול בישראל לילדים ובני נוער עם מוגבלות, בשני מוקדים: באזור הצפון מתקיים המחנה ביער לביא, ובאזור הדרום במרכז שדה יער יתיר.

קיום המחנה בשני מוקדים נועד לאפשר לכמה שיותר ילדים ובני נוער לקחת בו חלק, בדגש על ילדי הדרום. מחנה הקיץ הוא אחד מאירועי השיא השנתיים של העמותה. למחנה הגיעו כ־1,000 ילדים ובני נוער עם מוגבלויות מסוגים שונים, והוא הותאם והונגש לצורכיהם. המחנה כולל מגוון פעילויות אתגריות חווייתיות ייחודיות בטבע ומחבר בין ילדים ובני נוער מכל קצוות הארץ, ממגוון אוכלוסיות שונות, שלנו הלילה בשטח.

יואל גליקמן, בן 66, היה מדריך קבוצת אופניים בירושלים בהתנדבות, ובשנה האחרונה החליט ללמוד ערבית כדי להדריך קבוצות דוברות ערבית, בהן גם קבוצות שמגיעות ממזרח ירושלים, שעד כה דיברו איתן עברית בעזרת מתרגם מתוך הקבוצה. "התחלתי כמתנדב באתגרים, וזיהיתי את הצורך של הדרכה בשפה הערבית לקבוצות הרבות דוברות השפה הערבית שלוקחות חלק במחנה הקיץ של אתגרים. בעיניי זה מחזק את הקשר איתם והמפגש עם הקבוצות האלו מהווה סוג של גשר בין התרבויות", אומר יואל.

את הפעילויות השונות במחנה מעבירים עשרות מדריכים מורשים מטעם עמותת אתגרים, מלווים במאות עובדי בנק לאומי ומשפחותיהם שמתנדבים, כמדי שנה, במחנה הקיץ. הפעילויות כוללות טיולי אופניים מותאמים, אופני "טנדם" (זוגיים) ואופני יד, קיר טיפוס, אומגה, מתחם נינג'ה, גשרי חבלים, הפעלות מים, בישולי שדה, הרקדות, פעילויות יצירה ועוד. זאת לצד אוהלי שינה מונגשים וליווי של צוות רפואי ואבטחה לאורך כל ימי המחנה.

מנכ"ל אתגרים ניר הכהן: "מחנה הקיץ מאפשר לכל ילדה וילד המתמודדים עם מגבלה כלשהי ליהנות מפעילות חווייתית ומאתגרת בטבע, בדומה למחנות הקיץ של תנועות הנוער השונות. השנה מתקיים המחנה גם בדרום, וזאת במטרה לאפשר לילדי הדרום בכלל ועוטף עזה בפרט להשתתף בו ביתר קלות. "אנחנו מודים לשותפנו היקרים מבנק לאומי ומקק"ל על התמיכה והשותפות המשמעותית ומאחלים לכל המשתתפים חוויה מהנה, מעצימה ועוצמתית".