לנוכח גל החום הפוקד את ישראל בימים אלה, בארגון הגנת הסביבה אדם, טבע ודין מתריעים כי "גלי החום, בשילוב אפס היערכות של המדינה - יעלו בחיי אדם". לדברי סמנכ"לית הארגון עו"ד תמי גנות: "גל החום, ש'מבשל' בימים אלו אותנו ואת אירופה, הוא קדימון להמשך - גלי החום יהיו תכופים יותר וחריפים יותר בשנים הקרובות. מי שמשלם את המחיר, לעתים בחייהם, הם החלשים ביותר בחברה. היערכות נכונה היא המפתח שבזכותו נוכל להתייחס לחום כאל מטרד ולא כאל איום קיומי".

לטענת גנות, "הממשלה עדיין נוקטת סחבת בקידום חוק אקלים משמעותי שיחייב היערכות והגנה על חיי אדם, והתוצאה ברורה - ישראל לא ערוכה ולא נערכת למשבר האקלים. דוגמה בולטת במיוחד היא העצים הנכרתים באלפים, לרוב ללא ידיעת התושבים, ואשר מותירים אותנו חשופים לגלי החום ללא הגנה וללא הקלה".

לפני פחות משבועיים נמדד היום החם ביותר בכדור הארץ מאז החלו המדידות במאה ה־19, וזה בנוסף לשיאי חום שנשברו באוקיינוסים ברצף ולנתון שלפיו חודש יוני הוא החם ביותר שנמדד אי־פעם. ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), יו"ר משותף של שדולת הכנסת להגנת הסביבה, מותח ביקורת חריפה על הממשלה ומזכיר: "בניגוד לנכתב בקווי היסוד של הממשלה, עדיין לא קודם חוק אקלים, והממשלה מסרבת לתת דין רציפות לחוק האקלים המשמעותי שכבר עבר בקריאה ראשונה בממשלת השינוי. בלי חוק כזה אין מסגרת עבודה ממשלתית ואין יעדים קשיחים להפחתת גזי חממה".

ח"כ להב הרצנו מוסיף: "הממשלה גם אישרה חוק הסדרים שהוא התקפה בוטה על הסביבה ובריאות הציבור, וחוררה את חוק אוויר נקי באופן שמאפשר לתחנות כח ומפעלים לזהם מעבר להיתרים. היא דנה בהרחבת שינוע הנפט תוך סיכון אדיר, מוציאה מומחי סביבה מוועדות התכנון, אישרה הקמת עוד תחנת כוח מזהמת, ביטלה את המיסוי על החד־פעמי, דחתה את העבודות על המטרו שיחסוך זיהום אוויר, והשיא - היא דוחפת לביטול עילת הסבירות, מה שיאפשר לממשלה גם לפגוע בסביבה בלי שום ביקורת שיפוטית".