ערב תשעה באב, יום רביעי ה-26 ביולי, יקיימו כנס שדרות לחברה וחינוך בשיתוף המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע את אירועי "הלילה לא לומדים תורה 2023". השנה יציין המיזם 24 שנים לפעילותו והאירועים שיתקיימו יעמדו בסימן: "מתאחדים או מתמוטטים?!", זאת על רקע אירועי התקופה האחרונה המאיימים לקרוע את החברה הישראלית.

מדי שנה משתתפים מאות תושבים באירוע שייפתח בקריאת מגילת איכה, לאחריה יתקיים פאנל בהשתתפות מגוון דוברים איכותיים מכל הקשת החברתית והאידיאולוגית שיעסקו באחריות האישית והלאומית ובהיבטים חברתיים ופוליטים של החברה הישראלית. הכניסה לאירוע חופשית.

האלוף (מיל') עוזי דיין, נשיא ומייסד כנס שדרות לחינוך וחברה שמקיים את האירועים בשיתוף המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע: "ט' באב הוא היום היחידי בשנה בו על פי המסורת היהודית אסור ללמוד תורה, שכן לימוד תורה הוא דבר מענג שאין לו מקום ביום החורבן הלאומי. פעמיים חרבה מלכות ישראל בעשור השמיני לקיומה ועלינו למנוע את הפעם השלישית. 'הלילה לא נלמד תורה', אבל נתכנס ביחד, כל חלקי החברה הישראלית בעשרים מקומות ישוב לשיח גלוי ומלמד עם מגוון רחב ואיכותי של דוברים מכל קשת הדעות. אותו לילה לא נלמד תורה, אבל איך מצילים את עצמנו מעצמנו - נלמד גם נלמד, כי ט' באב הוא של כולנו!".