ט"ו באב החל היום הוא חג של אהבה מהולה בגעגוע לרבים משורדי השואה שהולכים ומתמעטים. כך ברוך קופולוביץ׳, ניצול שואה בן 96 ששרד חמישה מחנות ריכוז במלחמת העולם השנייה, ונתמך כיום על ידי הקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל, התאלמן לפני שנתיים אחרי יותר משישה עשורים עם אהובתו זיסי. מתנדבים של הקרן מבקרים את ברוך מדי שבוע ודואגים לשלומו.

מפקד פיקוד צפון: "מי שרוצה לנסות אותנו, ימצא אותנו נכונים לכל אתגר"
גלנט תקף את חברי הכנסת שתקפו טייסים: "אם יש לכם חלופה, תעדכנו"

הקשר בין המתנדבים לברוך וזיסי היה כה חזק ומיוחד, שאחת המתנדבות, רננה, שהתחברה לזוג המאוהב, הגיעה לבקר אותם ביום חתונה. ברוך פגש את זיסי עוד כשהיו ילדים בחוסט, כיום עיר גבול באוקראינה, שאז הייתה חלק ממה שהיה צ׳כוסלובקיה. שניהם נשארו ללא משפחה כלל, הצליחו לשרוד את השואה ונפגשו שוב, הפעם ברוסיה, וב־1956 החליטו למסד את הקשר שלהם.

החיים שם היו לא קלים בכלל, והזוג החליט להגשים את החלום הציוני ולעלות לישראל ב־1973. ברוך מספר שמיד כשהגיעו לישראל גייסו אותו למאמץ המלחמתי למלחמת יום הכיפורים.

השנים עברו, ולברוך וזיסי נולדו שני ילדים ושני נכדים. הם חיו ביחד במשך 63 שנים מאושרות של זוגיות יציבה ובריאה, אך לפני שנתיים זיסי הלכה לעולמה, וברוך איבד את העוגן שלו בחיים, אך הוא לא מרים ידיים וממשיך להיות אופטימי.

"היו לנו חיים טובים ביחד. חיינו בשלום בית. אשתי הייתה מאוד חכמה וידענו תמיד להסתדר, לא משנה מה זימנו לנו החיים". ברוך מוסיף ומספר שהמתכון שלו לזוגיות ארוכה וטובה הוא טוב לב של שני בני הזוג.

"רצינו שהילדים שלנו יהיו מאושרים. חשבנו גם על ההורים שלנו שלא זכו להגיע לישראל, והיה לנו חשוב שיידעו שהם לא מתו לשווא ושאנחנו הצלחנו להקים פה בית. למדנו לחיות ביחד ולגדל את הילדים בדרך הכי טובה שיכולנו".