פיגוע ירי בתל אביב: המחבל ירה בפקח מטווח קצר - ונוטרל על ידי חברו

גבר כבן 40 נפצע הערב (שבת) באורח אנוש בפיגוע ירי בתל אביב שאירע ברחוב נחלת בנימין פינת מונטיפיורי. הפצוע פונה לבית החולים איכילוב בעיר תוך כדי פעולות החייאה. המחבל נוטרל. מפרטים ראשונים עולה כי המחבל הגיע לזירה כשהוא חמוש בכלי נשק מאולתר וביצע ירי מספר פעמים לעבר פקח-סייר של עיריית תל אביב, שנפצע כאמור באורח אנוש.

לכתבה המלאה

זירת הפיגוע בנחלת בנימין תל אביב (צילום: דוברות מד''א)
זירת הפיגוע בנחלת בנימין תל אביב (צילום: דוברות מד''א)

אחד העצורים בחשד למעורבות במות הפלסטיני: בעל תפקיד לשעבר בקואליציה

המשטרה מסרה היום (שבת) כי שני ישראלים נעצרו לחקירה וחמישה עוכבו, לאחר אירועי החיכוך האלימים בין מתנחלים לפלסטינים באזור מרעה סמוך לכפר בורקא ליד רמאללה, בהם נהרג פלסטיני, כך לפי הדיווחים, וישראלי פצוע ראש פונה מהמקום על ידי מד"א. 

לכתבה המלאה

רמאללה ב''חומת מגן'' (צילום: דובר צה''ל,יואב גוטרמן )
רמאללה ב''חומת מגן'' (צילום: דובר צה''ל,יואב גוטרמן )

ניפצו את החלון ועצרו את החשודים: כך סוכלה הברחת נשקים מגבול ירדן

לוחמי משטרת ישראל, משמר הגבול ולוחמי צה״ל סיכלו אתמול (שישי) הברחת אמצעי לחימה בשווי 1.2 מיליון ש״ח. במסגרת ההערכות, תצפיות צה"ל זיהו מספר חשודים בערבה. לוחמי יחידת מג"ן (מודיעין גבולות הנגב), יס"מ נגב ומסתערבי מג"ב שהוקפצו למקום, פתחו במרדף ובסיוע לוחמי צה"ל ומסוק משטרתי סיכלו את ההברחה, עצרו שני חשודים והחרימו 30 אקדחים מסוג 'גלוק'. שני החשודים, תושבי תל שבע בשנות ה-20 לחייהם יחד עם אמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו לחקירה במשטרה. 

לכתבה המלאה

סיכול הברחת נשק בדרום (צילום: דוברות המשטרה)

138 קורבנות מאז תחילת שנת 2023: חיסול נוסף במגזר הערבי

חיסול נוסף אירע במהלך הלילה (שישי) במגזר וכארבע שעות קודם לכן התקבלה מבית החולים רמב"ם בחיפה הודעת הפטירה המאוחרת של קורבן ירי משפרעם ארבעה ימים קודם לכן בעוד סוף שבוע אלים.

לכתבה המלאה

ניידת משטרה בלילה (צילום: אבשלום ששוני)
ניידת משטרה בלילה (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר כתב האישום השלישי: בשורה רעה נוספת לדונלד טראמפ

כמחצית מהרפובליקנים לא יצביעו עבור דונלד טראמפ אם הוא יורשע בעבירה פלילית, כך עולה מסקר של סוכנות הידיעות רויטרס וחברת איפסוס. 45% אמרו שלא יצביעו עבורו, אולם כ-35% שאמרו שיצביעו. השאר אמרו שהם לא יודעים. עוד עולה מהסקר כי למעלה ממחצית המשבים אמרו כי לא יצביעו לו אם בזמן הבחירות הוא ישהה במאסר. 28% השיבו שיצביעו בכל זאת.

לכתבה המלאה

דונלד טראמפ בהגעתו לבית המשפט במנהטן (צילום: רויטרס)

לאחר פרישת רוסיה מהסכם התבואה: אלו ההשלכות הצפויות על הכיס שלכם

ארגון המזון והחקלאות של האו"ם דיווח כי מחירי המזון העולמיים עלו בחודש יולי לאחר פרישתה של רוסיה מהסכם התבואה והגבלות חדשות על סחר באורז. מומחים מעריכים כי הקפיצה במחירי החיטה והדגנים גבוהה יותר, אולם הירידה היחסית במחירי הסוכר והתירס במרכז אמריקה מיתנה מעט את העלייה הזו במחירים העולמיים. קריסת עסקת התבואה מהווה איום רציני על הביטחון התזונתי של מדינות רבות במעמד סוציואקונומי נמוך שכבר מתמודדות עם רעב ומשברים כלכליים.

לכתבה המלאה

קציר חיטה באוקראינה (צילום: REUTERS/Alkis Konstantinidis)
קציר חיטה באוקראינה (צילום: REUTERS/Alkis Konstantinidis)

השחקן מארק מרגוליס הלך לעולמו בגיל 83

השחקן מארק מרגוליס הלך הלילה לעולמו בגיל 83  בבית החולים "הר סיני" בניו יורק לאחר מאבק במחלה, כך דיווחו אתמול (שישי) כלי תקשורת בארצות הברית. מרגוליס נולד בפילדלפיה למשפחה יהודית והחל את דרכו כשחקן בתפקידים קטנים בסרט "פני צלקת" ובסרטו של רידלי סקוט "1492: מעבר לאופק". מרגוליס התגלה לראשונה בשנת 1998 בסרט הביכורים של יוצר הקולנוע דארן ארונופסקי "פאי" בו שיחק בתפקיד סול רובסון. באותה השנה שיחק מרגוליס גם בסדרת הדרמה המצליחה "אוז".

לכתבה המלאה

מארק מרגוליס (צילום: REUTERS/Phil McCarten)
מארק מרגוליס (צילום: REUTERS/Phil McCarten)

רשמית: הקו האדום של הרכבת הקלה יפתח בעוד שבועיים

משרד התחבורה ונת"ע הכריזו היום (שישי) באופן רשמי כי הקו האדום של הרכבת הקלה יפתח ב-18 באוגוסט, בעוד כשבועיים. בחודשים האחרונים התעכבה הפעלת הרכבת בשל ריבוי אירועים של בלימת חירום, אולם במהלך הבוקר הגיעו לידי החברה כל האישורים הנדרשים לפתיחה.

"הקו האדום" מתחיל בפתח תקווה כתוואי עילי ומשם הוא ממשיך דרך ציר ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן כתוואי תת קרקעי. מתחנת צומת עלית ברמת גן, הרכבת הקלה תמשיך בתוואי התת קרקעי גם במרכז תל אביב ומשדרות ירושלים ביפו – התוואי יחזור להיות עילי, עד לתחנה הסופית בבת ים. בשלב הראשון התדירות של הנסיעות תהיה נמוכה יחסית, כאשר רכבת קלה תעבור בכל שש דקות.

לכתבה המלאה