הרשויות בקוריאה הדרומית הודיעו אתמול כי יפנו עשרות אלפי חניכי צופים מרחבי העולם מאתר הכינוס השנתי של תנועת הנוער בדרום־מערב המדינה לקראת הגעתה של סופת טייפון עזה, אחרי שהמפגש נפתח בגל חום שהותיר מאות חולים.

"לא אתן את חתימתי לכך": סמוטריץ' יצא נגד נתניהו וגלנט בישיבת הקבינט
עשרות מפגינים מול נופש נתניהו: מכת"זית ופרשים הגיעו למקום

כ־40 אלף חניכים של תנועת הצופים העולמית מיותר מ־150 מדינות, בהם גם יותר מ־50 חניכים ואנשי צוות מישראל, הגיעו לאירוע הג'מבורי ה־25, שנפתח ביום שלישי שעבר באתר הקמפינג סמנג'אום, שנבנה על קרקע שהוחזרה מהים הצהוב.

המפגש הבינלאומי היה אמור להסתיים ביום שבת הקרוב, אולם אתמול הודיעו המארגנים מטעם הארגון העולמי של תנועת הצופים כי הם נאלצים לפנות את כל הנוכחים בשל הפגיעה של הטייפון העז חאנון, שצפוי להגיע לאזור ביום חמישי בבוקר, עם רוחות בעוצמה של עד 154 קמ"ש וכמויות גדולות של גשמים. 

הם קראו לרשויות הדרום קוריאניות "לספק את כל המשאבים הנדרשים ואת התמיכה למשתתפים במהלך שהותם ועד חזרתם לארצותיהם".
מלשכתו של נשיא קוריאה הדרומית יון סוק־יאול נמסר כי נערכים דיונים על תוכנית פעולה לפינוי בשלום של כל הנוכחים והעברתם לאזור הבירה סיאול, כאשר נבחנת האפשרות של שיכון החניכים במעונות קולג' ובמתקני אימונים. גם חלק מהאירועים שתוכננו מראש, כולל מופע קיי־פופ ביום שישי, עשויים להתקיים בסיאול.

מדובר בסיום עגום לאירוע הג'מבורי הראשון מאז מגיפת הקורונה, שגם נפתח ברגל שמאל. לפחות 600 בני אדם שנכחו בכינוס סבלו ממחלות הקשורות לחום, כשטמפרטורות של 38 מעלות נרשמו בקוריאה הדרומית בשבוע שעבר.

בנוסף, הועלו טענות על ליקויים קשים בארגון, כולל מחסור במקומות מוצלים ובמזון עבור חניכים שזקוקים לתזונה מיוחדת. לנוכח התנאים הקשים במחנה, תנועות הצופים של בריטניה ושל ארה"ב פינו את החניכים שלהן כבר בסוף השבוע האחרון.

מתנועת הצופים בישראל נמסר כי המשלחת הישראלית תעבור מחר לסיאול, שם הם ישוכנו במקום סגור ומוגן. עוד ציינו כי לא היו בעיות בריאות כלשהן בקרב חברי המשלחת וכי נפתרו בעיות נקודתיות של מזון.