הוועדה לתשתיות לאומיות שבמינהל התכנון החליטה היום (שני) על קידום התוכנית לתוואי הרכבת הקלה בבאר שבע. הקו החדש ישרת את המוקדים המרכזיים בעיר, את תחנות רכבת ישראל, מוקדי ביקוש לאורך כביש 60 ואת קריית המודיעין החדשה שהולכת ומוקמת בליקית.

החזון, ההבטחות והמכשולים שבמסלול: גלגוליו השונים של פרויקט הרכבת הקלה
זה כבר רשמי: המשטרה אישרה את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה; הקו הכחול בדרך

התוכנית הינה חלק משמעותי לקראת מעבר צה"ל לנגב, והיא תיתן מענה להגעת משרתים מתחנות רכבת ישראל והאוטובוסים לשער הכניסה בקריית המודיעין החדשה.

אורכו של התוואי של הרכבת הקלה יעמוד על כ-25 ק"מ ויחל בדרום מרכז העסקים הראשי של באר שבע, יעבור דרך רחוב חיים יחיל שבמרכז העיר (גובל בתחנת האוטובוסים המרכזית), וכן יעבור בתחנת רכבת מרכז וקריית הממשלה.

בנוסף, ימשיך הקו לאורך שדרות רגר, בו יש מוקדים עירוניים משמעותיים כגון העירייה, אולמות התרבות והמרכז הרפואי סורוקה, יפנה לשדרות בן-גוריון, בין קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון וסורוקה, שם ישיק לתחנת רכבת צפון המשרתת גם את קריית התקשוב החדשה, וימשיך ויתחבר לדרך אליהו נאווי, מחלף חטיבת הנגב והיציאה מהעיר לכביש 60.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

התוואי המתוכנן של הרכבת הקלה בבאר שבע (צילום: נתיבי ישראל)
התוואי המתוכנן של הרכבת הקלה בבאר שבע (צילום: נתיבי ישראל)

בתוך העיר יושלם תוואי טבעתי על ידי קישור רח' חיים יחיל דרך רח' גרשפלד לדרך אליהו נאווי, שישמש ציר תחבורה מרכזי ב'מתחם 8' שבו מתוכננות 17,000 יחידות דיור ושטחי מסחר ותעסוקה. במקטע שמחוץ לעיר, תיסע הרכבת לאורך כביש 60 עד לקריית המודיעין, משם תשיק למסילת גורל והישוב לקיה ותמשיך עד למעבר מיתר.

כמו כן, חלופות לרכבת הקלה ממוקמות כולן ממזרח לקריית המודיעין וייבחנו בתסקיר ההשפעה על הסביבה, כמו גם חלופות למיקום חניון חנה-וסע לתחבורה חוץ-עירונית המגיעה ממזרח.

מ"מ יו"ר הוועדה, שירה ברנד: "התוכנית מהווה נקודת ציון חשובה בזירוז מעבר צה"ל לנגב, פיתוח הנגב ושירות העיר באר שבע. התכנית תקדם את המטרופולין הדרומי לשירות תחבורתי של רכבות קלות שכבר קודמו בשלוש המטרופוליניים האחרות".

מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי רדאעי: "מדובר בבשורה אמיתית למטרופולין באר שבע וצעד משמעותי ראשון לתכנון והקמת מערך הסעת המונים בטכנולוגיית רכבת קלה. אחרי ירושלים ותל אביב, מטרופולין באר שבע ראוי לרשת הסעת המונים כמו במטרופוליניים הסמוכים".

יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון: "אני מודה לשר האוצר ולשרת התחבורה על קידום הפרויקט שיתן מענה לכל תושבי כרמית מיתר הר חברון והסביבה להגעה מהירה יותר למטרופולין באר שבע. אין לי ספק שזה יסייע גם לכלכלה הארצית ויתרום להגברת התל״ג".