אשחר יגר, רכז מודיעין במשטרה הצבאית, אנס חיילת אותה גייס כמקור מודיעיני.  בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את בקשת רשות הערעור שהגיש יגר על הרשעתו.

כאמור, יגר היה רכז מודיעין במרחב צפון של יחידת מצ"ח. כתב האישום המייחס ליגר עבירות מין כלפי חיילת, שבוצעו לאחר שהוא גייס אותה כמקור מודיעיני. נטען כי בפגישתם הראשונה יגר הזדהה בפני הנפגעת בשם "יששכר" והציג עצמו כאיש משרד הביטחון.

בכתב האישום נטען כי במהלך הקשר ביניהם יגר הפר נהלים הנוגעים לגיוס ולהפעלת מקורות, וכי בהמשך הזין במסמכי מצ"ח מידע לפיו הנפגעת פוטרה מתפקידה כמקור, אך לא עדכן בכך את הנפגעת עצמה. בעקבות הפרת הנחיות מפקד יחידת מצ"ח יוחסה ליגר גם עבירת מרמה והפרת אמונים.

בית הדין הצבאי הרשיע את יגר, הוריד אותו לדרגת טוראי והטיל עליו כ-6 שנות מאסר. מכיוון שיגר הורשע על בסיס עדותה של המתלוננת, יגר טען כי השופטים ששפטו אותו לא יישמו את הדין כראוי מכיוון שמתוך שלושת השופטים בהרכב שדן אותו היו שני קצינים ללא השכלה משפטית.

כאמור, בית המשפט העליון דחה את בקשת רשות הערעור של יגר והתיר את שמו לפרסום. עונשו של יגר יישאר על כנו - כ-6 שנות מאסר והורדה לדרגת טוראי.