אביעד ניר ואביו שי סיילאס ניגרקר ז״ל שנרצחו בפיגוע הקשה בחווארה הובאו הערב (ראשון) למנוחות בבית העלמין באשדוד. כזכור, השניים נורו למוות מטווח קצר בשעה ששטפו את רכבם

"בחייהם ובמותם לא נפרדו": שי ובנו אביעד נרצחו בפיגוע הירי בחווארה
השיחה האחרונה בין הנרצח בפיגוע בחווארה לזוגתו: "שמור על עצמך"

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, ספד להם: "העיר אשדוד אבלה היום, ויחד עם העם בישראל, אנחנו המומים וכואבים, את האסון הנורא, שפקד את עירנו אשדוד, ואת העם בישראל. בצער רב מאוד, אנחנו מלווים למנוחת עולמים, את היקרים, הנאהבים והנעימים, שבחייהם ובמותם לא נפרדו. סיילאס-שי ואביעד למשפחות ניגרקר - ניר. אב ובן שחייהם נגדעו באחת, ביחד, אתמול במהלך השבת, על ידי בני עולה, חסרי צלם-אנוש, צמאי דם יהודי - אך ורק, משום היותם יהודים".

"מדינת ישראל כולה, ובתוכה אשדוד, מתעטפות בכאב וביגון, ביחד איתכם, משפחות ניגרקר - ניר, וסיבוני היקרים - הרעיות, האם, האחים, האחיות, הילדים והנכדים. ליבנו איתכם, ברגעי הפרידה הקשים והכואבים האלו, מסיילאס-שי ואביעד, השם יִקּוֹם דָּמָם. פרידה קשה מנשוא, משני בני משפחה, חברים ומכרים אהובים, המותירים אחריהם חלל גדול, בלב כל מי שהכירם, מאז שנודע דבר הירצחם בצהרי השבת", הוסיף.

עוד סיפר כי "הפיגוע הקשה שהתרחש אתמול, מהווה עוד תזכורת כואבת לַמלחמה היומיומית הקיומית שלנו כאן במדינת ישראל. מאבק ארוך, קשה וממושך, שגובה מאיתנו מחיר יקר לאורך הדורות, כמו בימינו אנו. במבצעים צבאיים ובגלי פיגועים. מחיר כואב, שאותו שילמתן, משפחת ניגרקר-ניר, היקרה. בעל כורחכם, הצטרפתם למשפחת השכול מפיגועי איבה וטרור. המחיר שמדינת ישראל משלמת במאבק האינסופי על זכות הקיום שלה, ועל זכות אזרחיה לחיים בשלום ובביטחון במולדת שלנו".

בתוך כך, המצוד אחר המחבל נמשך גם היום. הכתב הצבאי של מעריב, טל לב רם, התייחס להתפתחויות האחרונות בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, וציין כי הכוחות פעלו במהלך הלילה, בין היתר, גם בכפר עקראבה, שם בוצעו מעצרים והוחרמו מצלמות. על פי הערכות, המחבל עשוי להימצא באזור שכם או בכפרים מסביב, ושם מתמקדת הפעילות.