כ-90 אלף נוסעים השתמשו היום (ראשון) "בקו האדום" של הרכבת הקלה בגוש דן, זאת לאחר ההתרגשות הגדולה שאפפה את תחילת הפעלת הרכבת ביום שישי, כאשר למעלה מ-100 אלף נוסעים הגיעו גם ממקומות מרוחקים כדי לחוות את הרכבת הקלה, שביומה הראשון הייתה ללא תשלום. 

לאחר שהבהירה שלא תהיה רכבת קלה בשבת: זו תשובת ראש עיריית רמת גן למירי רגב
ביום הראשון לתשלום: תקלות בתיקוף נסיעה ברכבת הקלה
 
כידוע, האורך הכולל של תוואי "הקו האדום" עומד על 24 ק"מ, מחציתו בתוואי תת קרקעי ומחציתו בתוואי עילי. בתוואי התת קרקעי הנסיעה מהירה משמעותית לעומת התוואי העילי, שם הנסיעה בעיקר לאורך שדרות ירושלים ביפו איטית ועומדת על כ-20 קמ"ש. זאת, לעומת מהירות של 77-60 קמ"ש בתוואי התת קרקעי. החל ממוצאי שבת עולה הנסיעה 5.50 שקל למרחק של עד 12 ק"מ ו-12 שקלים עבור נסיעה למרחק גדול יותר. 

לאחר שבמוצאי שבת הייתה תקלה בהפעלת האפליקציות בכרטיסי הרב קו, התקלה תוקנה ובמהלך היום ניתן היה להשתמש באפליקציה ובכרטיסי הרב קו. דיילות ודיילים שעמדו בתחנות הרכבת הקלה הסבירו לנוסעים על התוואי והשימוש ברב קו.

"הגעתי כדי לראות כמה זמן נמשכת הנסיעה מתחנת ביאליק ברמת גן לשדרות ירושלים שם אני עובדת. כעת אני בחופשה וחוזרת בתחילת ספטמבר ורציתי לבדוק אם כדאי לי להגיע מהצד השני של העיר לכאן וכמה זמן תימשך הנסיעה", סיפרה גלית.

יעקב ולילי, המתגוררים בגני תקווה, עלו לראשונה על הרכבת הקלה מפתח תקווה. "אנחנו נוסעים לחיפה ומתחנת ארלוזורוב של הרכבת הקלה נעבור לרכבת לחיפה. זה מאוד מרשים ונביא לכאן גם את הנכדים, זו חוויה", הם סיפרו.

חיים, שהגיע מפתח תקווה עם שני ילדיו, סיפר: "הנסיעה לתחנת יהודית נמשכה כחצי שעה וזה הרבה פחות מאשר לעמוד עם רכב פרטי בפקקי התנועה ועוד לחפש חניה, או לחנות בחניון יקר".

בין הנוסעים היו גם משפחות שהגיעו מחוץ לאזור גוש דן. "ניצלנו את החופש הגדול ליום כייף בתל אביב שכולל גם את הרכבת הקלה. זה משהו שראינו עד עכשיו באירופה", סיפרו שתי צעירות שהגיעו מנהריה.

לעומת הנוסעים, בעלי עסקים באזורי התחנות עדיין לא הרגישו את השינוי. "היו לנו שמונה שנים מאוד קשות. חלק מבעלי העסקים לא שרדו. בינתיים, אין גידול במספר הלקוחות, אבל זה עוד יגיע. צריך סבלנות. אנשים רגילים לנסוע באוטובוסים או ברכב פרטי ויקח להם זמן להתרגל. אני מעריך שזה יקרה החל מספטמבר, כשכולם יחזרו מהחופשים", אמר בנימה אופטימית עופר, הבעלים של "קפיטריה 69", שברחוב ביאליק 69, סמוך לתחנת הרכבת הקלה – "עדיין יש כאן חנויות סגורות ואני מאמין שלאט לאט הכל יתעורר. חיכינו לזה הרבה זמן".

יורי, שען ותיק ברחוב ביאליק, סיפר: "הלקוחות שלי מגיעים גם ממקומות מרוחקים. אולי עכשיו יהיה להם קל יותר להגיע".

בעל בית קפה ברחוב ביאליק, הוסיף: "חבל שאין רכבת קלה גם בשבת, זה היה מביא לכאן מבקרים רבים, אבל הגיע הזמן שתהיה לנו רכבת קלה, זה יתן תנופה לכל האזור".

לעומתם, בעל עסק ברחוב מקווה ישראל התלונן, שאין שלטי הכוונה בתחנה לכיוון הרחוב. "ההכוונה היא לכיוון רחוב אלנבי ונוסעים רבים לא מגיעים לכאן. ציפינו ל'בום' גדול של לקוחות, אבל עדיין שומם כאן, כי נוסעים רבים לא יודעים שאפשר להגיע אלינו", הוא סיפר.