זכייה מרגשת למשרד יחסי הציבור של תמיר האס "תמיר האס יחסי ציבור ואסטרטגיה" שעומד מאחורי התערוכה הראשונה בעולם של זיכרונות מן השואה שציירה בינה מלאכותית. התערוכה סוקרה במאות כלי תקשורת מהחשובים בעולם בהם דר שפיגל, כלי התקשורת הגרמני החשוב באירופה ו-CBS. מבין מאות המתחרים נבחר האס במקום הראשון בעולם במסגרת ה-Golden World Awards, הידוע כ"אוסקר" של עולם יחסי הציבור העולמי. 

תמיר האס (צילום: יחצ)
תמיר האס (צילום: יחצ)

מה שהופך את האירוע למרגש עוד יותר זו העובדה שבחבר השופטים נציגי ערב הסעודית, תורכיה ומצרים שיעניקו להאס את הגביע בטקס החגיגי בברצלונה לצד נציגים מכל העולם. בעקבות הניצחון הוזמן האס להרצות לסטודנטים של אוניברסיטת ארפורט, עיר הבירה של מדינת תורינגיה, שם רק השנה ניצחה בבחירות המקומיות מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה". "ההזמנה להרצאה בלב המדינה הראשונה בגרמניה שהחלה באופן רשמי את הגל הנאצי המחודש ממחישה כמה משמעותי המעמד ומיזמים מסוג אלו", אמר האס.

400 משתתפים מכל העולם התחרו על האוסקר של עולם יחסי הציבור הבינלאומי מטעם איגוד יחסי הציבור העולמי (IPRA) שבחר בתמיר האס כמנצח במסגרת היוזמה והקמפיין שיצר לחסדי נעמי, Never Again = Never Forget, תערוכת הזיכרונות הראשונה בעולם שציירה בינה מלאכותית. האס נבחר בזכות היכולת לייצר רעיון והוצאתו לפועל עד לכדי יצירת אימפקט בינלאומי בקטגוריית תקציב מצומצם. ב-1200 דולר שנתרמו לחסדי נעמי איתם עובד האס ב-10 השנים האחרונות יצאה לפועל התערוכה, שסוקרה ביותר מ-350 כלי תקשורת מהחשובים בעולם.

אירוע ה-Golden World Awards נחשב לאליפות העולם ביחסי ציבור. מדובר בתחרות היוקרתית ביותר בעולם של ענף האסטרטגיה מאז שנות ה-90, אותה ייסד איגוד יחסי הציבור העולמי כאשר מדי שנה מתאספים בכירי הענף מכל העולם לטקס חגיגי שהשנה יופק ברצלונה, זאת לאחר שמערך השיפוט של התחרות נפגש בלונדון עבור בחירת המנצחים. מבין המנצחים בקטגוריות השונות בעבר ובהווה נציגי מייקרוסופט, לגו, חיל האוויר הניגרי ועוד.

נושא הבינה המלאכותית נחשב שכיח כיום בעוד שלקראת יום השואה הבינלאומי 2023 שמצוין בינואר מדי שנה הוא עדיין היה טרי וסוקר בעיקר בהיבטים טכנולוגיים בלבד. ב-14 ימי פעילות בלבד נוצרה התערוכה במסגרתה סיפרו ניצולי שואה לתוכנת הבינה המלאכותית מידג'רני את זיכרונותיהם באמצעות חסדי נעמי. בתקופה זו תכנן האס את הקונספט, הלוגיסטיקה, ההוצאה לפועל של הפעילות השיווקית ועוד. 

לצורך ההמחשה – גם אם ביוזמה היו מושקעים 120,000 ש"ח היא עדיין הייתה נחשבת הצלחה אדירה. מתאילנד ועד ארצות ערב ואפריקה, ווגאס ועוד - מאות כלי תקשורת בכל העולם כמו CBS ,SBS  ,France24, דר שפיגל ועוד, סיקרו את האירוע המרגש שהביא את סיפוריהם של שורדי השואה מבית שמש ואשקלון שם קיבלה חסדי נעמי את עזרתם של בני הנוער מפרויקט "נוער למען חברה שווה" ומהעירייה שסיפקה את היכל התרבות המקומי שיארח את התערוכה. גם בארץ האימפקט היה מרגש, כך למשל ביקשו מחסדי נעמי אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת רייכמן  להציג את התערוכה וכך גם יחידות צה"ל באירועים רשמיים. בצה"ל אף הפכו את הציורים לדגמים קטנים יותר והם ניתנו למאות קצינים שיוצבו במשרדיהם. 

כמו כן הוזמן האס לדבר עם עמותת בוגרי 8200 במסגרת אירוע רשמי של זיכרון השואה ובעקבות הניצחון הוזמן לדבר גם גם עם הסטודנטים של אוניברסיטת ארפורט. זו אינה היוזמה הראשונה שיצרו האס וחסדי נעמי לשימור זיכרונות השואה, מבין היוזמות הנוספות היה השיר של עדן בן זקן "לא סיפור, היסטוריה" גם הוא מהווה יוזמה של חסדי נעמי, את השם בחר האס ואת השיר כתבה שורדת השואה אילנה קליין ז"ל.

"החיבור האישי שלי לפרויקט והזכייה ביוזמה כל כך חשובה במסגרת התחרות הכי חשובה בעולם בתחום האסטרטגיה ויחסי ציבור הוכיחה – שרעיון טוב, חשוב מתקציב טוב", אומר תמיר האס. "ההזמנה להרצות בעקבות הזכייה בבירת המדינה שהכשירה מחדש את האנטישמיות בגרמניה באופן רשמי מאי פעם – היא הוכחה כמה המיזם הזה חשוב", אמר, והוסיף: "לצערי יש סכנה שהזיכרונות הללו ייעלמו לכן ככל שהשנים עוברות צריך להתאים את ההיסטוריה לדרך שבה בני נוער צורכים תכנים. כשמדובר על רעיונות פורצי דרך יש מי שאומרים שזה דמיוני ומופרע ויש מי שאומרים שזה דמיוני ומופרע, בוא נרוץ על זה. אני מודה לצוות של חסדי נעמי ולמנכ"ל משה כהן שמאמין ביוזמות השונות שאנחנו מעלים. בעולם יחסי הציבור לצערי לא פעם יש פער בין רעיון מרשים ליכולת להוציאו לפועל. החוכמה היא לדעת להקפיד על הדקויות לייצר רעיונות מרשימים שגם יוצאים לפועל בהתאם".

את המצגת ששלח האס לתחרות חתם בתמונת סבו ושיתף בפיסת היסטוריה "סבא יצחק כתב על הקרון האחרון בחברת הרכבות בה עבד "מחלות מסוכנות" מהקרון הזה פחדו הנאצים כפי שהעולם פחד מהקורונה, וכך הוא הציל יהודים. וזו רבותיי, יצירתיות אמיתית" כתב האס, שב-20 השנים האחרונות ייצג גופים כמו תאגיד DHL, קבוצת יפעת, ההסתדרות הרפואית ועוד. האס הוסיף שכבר בימים אלו מתוכנן הפרויקט בגדול הבא על אדמת ברלין ככל הנראה עבור גוף חדש שייחל לפעול בישראל עבור שימור זיכרון השואה.