משה דוידוביץ׳, ראש מועצת ״מטה אשר״ ויו״ר פורום קו העימות, תקף היום (רביעי) את הממשלה, בטענה כי היא פוגעת בהתנהלות שלה ביישובי קו העימות בצפון ובדרום. "פורסם היום שביום ראשון הקרוב צפויה הממשלה לשנות את מפת יישובי קו העימות בצפון ובדרום - ובכך לפגוע בעשרות יישובים שנמצאים בסיווג 'צמודי הגדר', וזכאים להטבות שונות כמו החזרי מס, קדימות בפרויקט למיגון הצפון, סבסוד עלויות בקניית קרקע ועוד", טען. 

חשש מעימות בצפון: "המתח עולה כי יש ביטחון גובר אצל חיזבאללה"
מומחה ביטחוני מסביר: זה מה שישראל צריכה לעשות מול חיזבאללה

עוד הוסיף: "אם יתבצע השינוי, הממשלה תבקש להגדיר כצמודי גדר יישובים שנמצאים במרחק של עד קילומטר בלבד מגבולות לבנון, סוריה ורצועת עזה. יישובים שנמצאים במרחק של עד שני קילומטרים - כבר לא יוגדרו ככאלה. צעדים אלה מגיעים לאחר איומי נסראללה לאחרונה כלפיי ישראל, כולל דבריו שלשום כי 'כל חיסול על אדמת לבנון לא יעבור בשקט'. השינוי הנוכחי מגיע לאחר שהממשלה מעבירה בשנים האחרונות חמישית בלבד מהתקציב הכולל שהיה אמור לעבור במסגרת תוכנית 'מגן הצפון״ למיגון תושבי הצפון'".

הוא טען כי הדבר יגרע את ההטבות להם זכאים יישובים רבים: "ההחלטה עלולה לשנות את הגדרות התעדוף ביישובים הסמוכים ללבנון, סוריה ורצועת עזה, כך שתוגדר קטגוריה חדשה של יישובים "קדמיים" ממרחק קילומטר, ועד ארבעה קילומטר מגדר הגבול- ובכך תגרע הטבות מעשרות יישובים שזכאים להם עד היום".

משה דוידוביץ׳ (צילום: דני צחורי)
משה דוידוביץ׳ (צילום: דני צחורי)

כמו כן, האשים: "מעבר לכך, ממשלת ישראל החליטה לפני כמה שנים בתוכנית 'מגן לצפון' לתקצב 500 מיליון שקל בשנה למען מיגון הצפון. בפועל - עברו 350 מיליון שקל בלבד במשך חמש שנים. לא הגיעו אלינו אף חמישית מהתקציבים שהיו אמורים להגיע״.