ספטמבר הוא חודש המודעות הבינלאומי לסרטן בקרב ילדים, ובתחילתו יוצאת עמותת גדולים מהחיים, התומכת במשפחות הילדים, לקמפיין גיוס המונים במתכונת מיוחדת של שגרירים, אשר עובד על העיקרון של "תעבירו את זה הלאה".

כל שגריר ושגרירה שיתנדבו לקמפיין לוקחים על עצמם מטרה ויעד לגיוס תרומות, למשל - מימון של מחנה קיץ לילד, או מימון בדיקה גנטית, מתוך 11 מטרות שונות. המתנדב מקבל לינק אישי, שבאמצעותו ניתן לתרום למטרה שבחר, ושולח אותו לחברים, למכרים, לקרובי משפחה, ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ. כך ירתמו השגרירים של העמותה את המעגלים הסובבים אותם לתרום ל"גדולים מהחיים", עד להגעה ליעד ולמימוש המטרה.

הקמפיין יימשך בשמונת הימים הקרובים, וכדי להצטרף אליו יש להעתיק לדפדפן אינטרנט את הכתובת הבאה ולמלא את הטופס המקוון:
www.bit.ly/קמפיין_שגרירים_2023.

שתי שגרירות מכובדות של העמותה הן התאומות סיון ונועה יוהן בנות ה־22. סיון גילתה את מחלת הסרטן כשהייתה בת 15 וחצי, לאחר שמשהו בגוף לא נראה לה כשורה: "יום אחד נעמדתי מול המראה וראיתי שיש לי משהו בולט באמצע של בית החזה, מעין עצם בולטת, אך אני וההורים שלי חשבנו שמדובר בעקיצה". לאחר חודשים של בדיקות והתייעצות עם מספר רופאים, גילתה סיון שהיא חולת סרטן, ומאותו הרגע החלה בטיפול כימותרפי אינטנסיבי יומיומי במשך ארבעה חודשים בבית החולים. "במהלך כל התקופה הזאת המשפחה ליוותה אותי ותמכה בכל הטיפולים, וגם אחותי התאומה נועה הייתה איתי בטיפולים, שמרה עליי ועזרה לי".

נועה מוסיפה: "ליוויתי את סיון בזמן הטיפולים וגם בלימודים. עזרתי לה להדביק פער של שנה במשך כמה שבועות, בשביל שתוכל להתקבל למגמה שגם אני למדתי בה, אלקטרוניקה וחשמל".

סיון השתתפה במחנה קיץ של עמותת גדולים מהחיים, וקיבלה סיוע ותמיכה עבורה ועבור כל המשפחה כשנועה הצטרפה בתור חניכה בעמותה. "שם זאת הפעם הראשונה שבעצם בזכות העמותה חזרנו להיות שוות ותאומות, כשגם אחותי קיבלה את התמיכה שמגיעה לה", אומרת סיון. עד היום סיון ונועה מתנדבות ב"גדולים מהחיים". כיום הן לומדות למבחן הפסיכומטרי, והחלום שלהן הוא להיות רופאות ילדים.