ההתקדמות הטכנולוגית המהירה הביאה אומנם לשיפור משמעותי בתחום התעופה, אך מנגד גם יצרה סיכונים חדשים בתחום התקפות הסייבר, אשר עלולים לסכן את התנועה האווירית בעולם. הנושא הפך לחשוב ודחוף עבור מדינות, חברות תעופה וספקי טכנולוגיה, וכמובן לקהל הרחב.

עם סיכוני הסייבר ניתן למנות כמה איומים מטרידים: מערכות התעופה תלויות יותר מתמיד במערכות טכנולוגיות מתקדמות, מה שהופך את המנועים, את מערכות הניווט, את מערכות הבטיחות ואת התקשורת ליעדים פוטנציאליים להתקפות סייבר. פריצה כזו יכולה להוביל לאובדן שליטה במטוס תוך כדי שהוא בטיסה.

בנוסף לכך, עלולות להיגרם בעיות בכל הקשור בכבודה, לשירות לנוסעים, וכן לאפשרות שבה פורצים יקבלו גישה למידע אישי של הנוסעים. גם התשתיות של חברות תעופה הן יעדים פוטנציאליים של התקפות סייבר, שמסוגלות לפגוע בתהליך ההטמעה והתחזוקה של הטכנולוגיה המסייעת בפעולות התעופה.

תגובה יעילה לאיומי סייבר בתחום התעופה דורשת שיתוף פעולה רחב וכולל בין מדינות, חברות התעופה, חברות הטכנולוגיה והמחקר, וזאת כדי להבטיח פעילות תעופה בטוחה ובלתי מעורערת.

בתום מחקר ופיתוח ארוך שבוצע על ידי חברת Cyber 2.0, בנתה החברה קונספט חדש שכולל מיפוי כלל סיכוני הסייבר בשדות התעופה בעולם, לצד ניתוח הפעולות החריגות שמתבצעות בתשתיות הדיגיטליות של נמלי התעופה. המערכת מציגה את הסיכונים, ומונעת התקפות סייבר בזמן אמת על תשתיות אלו. חברת Cyber 2.0 נבחרה על ידי קרן בירד להטמיע בשיתוף עם שדה התעופה בקנטקי את הפתרון שלה להגנת סייבר, על כל מערכות שדה התעופה. הפרויקט צפוי לארוך 18 חודשים, ובסיומו יפעלו שני הגופים להציע את הפתרון לנמלי תעופה בכל העולם.

שניר רוזנפלד, מנכ"ל Cyber 2.0: "מהרגע שהצגנו לאנשי שדה התעופה בקנטקי את היכולות של המערכת, ואת המערכת הייחודית שפיתחנו בתחום הסייבר הימי, שפותחה על פי הצרכים של נמל אשדוד, נולד הרעיון לבצע פיתוח ייעודי גם עבור שדות תעופה בעולם. אנחנו מאמינים שהפוטנציאל בתחום הוא עצום, ופועלים למצב את Cyber 2.0 כפתרון האולטימטיבי למניעת התקפות סייבר בשדות תעופה ובנמלי ים בעולם".