ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הודיע שסיירת הביטחון העירונית (סל"ע) תגביר משמעותית את נוכחותה בדרום תל אביב, בעקבות המהומות וההתפרעויות שאירעו בשבת בצהריים.

לאחר המהומות האלימות: האם לממשלה יש בכלל סמכות לגרש אריתראים?
176 פצועים בעימותים בין מבקשי מקלט בת"א; המפכ"ל: "ערוכים לגל שני"
מתיחות שיא בשכונות דרום תל אביב: "סגרתי את התריסים והסתגרתי בבית"

חולדאי, שסייר בשכונות בדרום העיר, הבטיח שהעירייה תדאג באופן מיידי לסייע ולטפל בכל העסקים שנפגעו בשל המהומות. ההערכות הן שבמהלך ההתפרעויות נגרמו נזקים במיליוני שקלים לבתי עסק וכלי רכב.

חולדאי הודיע עוד על תגבור במהלך היום של המוקד העירוני בעובדים סוציאליים, על מנת שיסייעו לכל תושב או תושבת, שחווים מצוקה. "אני קורא לממשלת ישראל שוב, להיכנס לעובדי הקורה ולמצוא פתרונות, שיסדירו את נושא מבקשי המקלט", הוא ציין.

בתוך כך, חבר מועצת עיריית תל אביב ויו"ר ועד שכונת התקווה, שלמה מסלאווי, שבמשך שנים ארוכות היה ממובילי המאבק להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מהכונות, אמר אתמול ל"מעריב" כי בשטח כבר רואים יותר נוכחות של כוחות משטרה וסיירת הביטחון העירונית.

"קיים חשש שבעקבות המהומות וההתפרעויות, יפרצו עימותים בין מסתננים לתושבים בשכונות וטוב שמגבירים את הנוכחות בשטח, שגם יוצרת הרתעה", ציין מסלאווי – "הכל נפיץ ויש צורך בנוכחות מוגברת של המשטרה וסל"ע".

מסלאווי סיפר, כי בקרב תושבים בשכונות קיימת ציפייה, שאולי הפעם, בעקבות האירועים הקשים, המדינה תתעורר ותפתור את המצוקה. 

"אולי מעז ייצא מתוק. ההתפרעויות שזיעזעו את המדינה, גרמו להתעוררות. התרענו כל השנים שזה עלול לקרות ולצערי, זה קרה. אחרי האירועים שקרו, כבר אי אפשר לחזור לאחור ויש תקווה שאולי הפעם ועדת השרים שהוקמה, תביא לפתרונות מעשיים".

מסלאווי כבר הציע, בין היתר, לגרש מישראל את אלו שהשתתפו בהתפרעויות ולהגדיל את מענק היציאה מרצון למדינה שלישית פי-2 – מ-3,000 ל-6,000 דולר לאדם.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, הודיע כבר ביום ראשון, כי סוכם על תוספת של 20 מיליון שקל, שהיו חסרים ליחידה ברשות האוכלוסין וההגירה האחראית על העברה מרצון של מסתננים שרוצים לעזוב.

לדבריו, מתחילת השנה קרוב ל-2,500 מסתננים עזבו מרצון למדינה שלישית. בנוסף, יוקצו עשרות מיליוני שקלים להשקעה בפרוייקטים חברתיים וקהילתיים בשכונות בדרום תל אביב.