בעקבות 170 נרצחים מתחילת השנה, תתקיים שביתה ביישובים הערביים. מודר יונס, יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות וראש מועצת ערערה, שוחח היום (שלישי) עם ליאת רון ברדיו 104.5fm ושיתף במאבק נגד התופעה הקשה.

מרכזי היום לקשיש מחריפים את המחאה וישבתו מחר
נפצעים יותר, נשחקים יותר: סקר חדש מציג את מצב התחלואה התעסוקתית במגזר הערבי
 
לדבריו, "אנחנו כבר לא סופרים, כי יודעים שכל יום זה יהיה. קיבלנו החלטה - כל פעם היינו משביתים את מערכת החינוך, הפעם החלטנו להביא את הילדים לשעתיים, לעשות פעילות שבה יידברו על האלימות ועל מה שעל ליבם, ורק אז הם יחזרו הביתה. המסר יהיה כפול - גם לילדים וגם להורים". 

בהמשך, עוד אמר כי "אני מסתובב בבתי הספר ואני שומע את המילים 'פחד' ו'מתח' - זה השיח. אולי פספסנו את הילדים האלה. בטח ובטח הממשלה פספסה אותם, עם האפליה שלה. עם זאת, יש בי יותר ויותר את התקווה שאפשר לעשות פה שינוי, שאפשר לבנות חברה טובה יותר. השיח היום הוא שלא נשארים במערכה הזאת".     

"תפקידה של הממשלה עכשיו למגר את הפשיעה. אנחנו חיים בחוסר ביטחון ואם לא יהיה שינוי, אנחנו נצטרך להישאר בבית ולשמור על הילדים שלנו. אני לא רוצה לדבר על שגרה, אבל זה הפך לאירוע שכל יום יכול לקרות לכל אחד. אם עושים את החשבון, כל יום וחצי יש רצח. מזמן עברנו את כל הקווים האדומים - צריך לכפות על הממשלה שהיא תשנה את המצב. המצב הזה פוגע בשמחה שלנו ובאיכות החיים שלנו".