מרשימה, מושקעת כספית ומחשבתית, ובשילוב בין ישן לחדש. כך ניתן להיווכח מסיור שנערך בספרייה הלאומית היום (חמישי) לכתבים.

לקראת השנה החדשה: "מאגדת המכתבים לאלוהים" הועברה לרב הכותל
"מרגישים מופקרים": החברה הערבית ממשיכה לדמם ומחכה לפתרונות

משכנה החדש של הספרייה הלאומית של מדינת ישראל ייפתח בחודש הבא (אוקטובר) - 131 שנים לאחר ייסודה של הספרייה הלאומית, שהוקמה על ידי פעילים ציונים מהגולה ומהארץ. אישים אלו היוו את ההשראה להקים בירושלים את המשכן המרכזי של שימור הזיכרון ההיסטורי והמורשת היהודית והישראלית. כעת נפתח המבנה האייקוני והייחודי של הספרייה הלאומית בקריית הלאום בירושלים – כראוי למשכן הספר של 'עם הספר'.

הספרייה הלאומית החדשה נבנתה בתמיכת יד הנדיב – קרן רוטשילד, בסיוע משפחת גוטסמן ותורמים רבים נוספים מהארץ ומחו"ל ובשיתוף ממשלת ישראל. הבניין החדש הוא שיאו של פרויקט התחדשות בן 30 שנה שמטרתו הייתה להקים ספרייה עדכנית למאה ה-21 שמשקפת את המחויבות של יד הנדיב למצוינות, חדשנות וגישה חופשית ושוויונית לידע ולהשכלה. הספרייה הלאומית מצטרפת לעוד שני מבנים בולטים שהפכו לחלק בלתי נפרד מקו הרקיע של ירושלים, בתמיכת יד הנדיב ובהמשך למורשת הפילנטרופית של משפחת רוטשילד – הכנסת ובית המשפט העליון.  

מבנה הספרייה הלאומית מבפנים (צילום: אלבטרוס)
מבנה הספרייה הלאומית מבפנים (צילום: אלבטרוס)

מבנה הספרייה הלאומית מבפנים (צילום: אלבטרוס)
מבנה הספרייה הלאומית מבפנים (צילום: אלבטרוס)

המשכן החדש, הממוקם בקריית הלאום בירושלים במפגש הרחובות קפלן ודרך רופין, מול בניין הכנסת ובשכנות למוזיאון ישראל, משתרע על פני כ-46,000 מ"ר עם שש קומות מעל הקרקע וחמש נוספות מתחת לפני הקרקע.

 יו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית, סלי מרידור, אמר כי ״הספרייה הלאומית היא נכס לאומי למדינת ישראל ולעם היהודי. היא אוצרת את העבר ומתעדת את ההווה למען העתיד. עם המעבר למשכנה החדש, תהפוך הספרייה למוקד תרבותי ואינטלקטואלי אליו צפויים להגיע מדי שנה מאות אלפי לומדים ומבקרים, ובהם תלמידים, סטודנטים, חוקרים ומבקרים רבים מהארץ ומחו"ל".