מגילת העצמאות נתלתה הבוקר (שלישי) על קיר בניין ההסתדרות הציונית העולמית הפונה לרחוב  לאונרדו דה וינצ'י בת"א מגילת העצמאות . מגילת העצמאות היא מסמך המכריז על הקמת מדינת ישראל. חלק מרכזי במגילה מוקדש להצגת הבסיס ההיסטורי, המוסרי והמשפטי לחידוש העצמאות היהודית ומעלה על נס את הפעילות הציונית  שהובילה למעמד ההכרזה – הקונגרס הציוני הראשון בבאזל בהנהגת בנימין זאב הרצל, הצהרת בלפור שיועדה להסתדרות הציונית העולמית והחלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר 1947. 

במגילת העצמאות באו לביטוי עקרונות המדינה ובראשם ,זכותו של כל יהודי לעלות ארצה , פיתות הארץ לטובת כל תושביה והיותה מושתת על יסודות החירות שבה יתקיים שוויון חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה ללא הבדל דת גזע ומין  תוך שמירה על חופש דת, מצפון, חינוך ותרבות. בימים של קיטוב  חשוב להזכיר  שהחותמים על מגילת העצמאות , ראשי התנועה הציונית והישוב העברי הגיעו מרקע מגוון והחזיקו במגוון דעות פוליטיות. למרות  השוני  האידיאולוגי ביניהם השכילו למצוא את המשותף  ולעגן  את ערכיה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית.

הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית הינה קואליציה מקיר לקיר המאחדת את כל צירי הקונגרס הציוני מהארץ ומהתפוצות ומשקפת  את הרב – גוניות בעם היהודי . מגילת העצמאות חורגת מגבולות מפלגתיים ומשמשת כמקור השראה לחברת מופת המבוססת על מורשת ישראל.

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "אסור שמגילת העצמאות תיקרא כאילו היא תומכת בצד אחד בלבד של המפה הפוליטית; ניכוס כזה ימחק ממנה חתימות רבות של ישראלים, שותפים לדרך. מה שעלינו לעשות הוא הפוך: להוציא כל אחד ואחת מאיתנו את העט המיוחד שלו, לחתום מחדש על המגילה, למצוא את המקום הייחודי שלנו בתוך הטקסט המכונן הזה - ואז לקחת את כל העטים האלו ולהמשיך לכתוב בהם, יחד, את הסיפור הישראלי הגדול".

ד"ר יזהר הס סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: ״אט-אט עוד ועוד בניינים בארץ מתעטפים במגילת העצמאות. זהו מהלך מרגש שאנחנו גאים להצטרף אליו. מתוך ליבו של המשבר בו נתונה החברה הישראלית בימים אלה עולה כמיהה לשוב אל מושכלות היסוד. הרגע המכונן שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית מעוגן במילותיה של מגילת העצמאות. זהו החוזה של הבית המשותף של כולנו".