לרגל ראש השנה יקבלו 10,500 חיילים בודדים, זכאי סיוע וזכאי תשמ"ש (תשלומי משפחה) תווי קנייה מסוג "תו הזהב" של רשת שופרסל, תרומה בסך כ־5 מיליון שקל של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), בשיתוף אגף כוח האדם בצה"ל והאגודה למען החייל. כל חייל זכאי יקבל תו בסך 500 שקל למימוש בלמעלה מ־100 רשתות בתחומי המזון, ההלבשה והפנאי ובחנויות "כוורת" הפרוסות ביחידות צה"ל.

השנה הורחבה על ידי אגף כוח האדם בצה"ל אוכלוסיית החיילים אשר זכאים לקבל את תווי השי לחג, כך שמאות חיילים נוספים יהיו זכאים לתווים אלה והם "זכאי סיוע", חיילים שנמצאים בקשר מינימלי עם משפחותיהם אשר אינן מהוות עבורם תא משפחתי תומך. אותם החיילים, שזכאים גם ללינה באחד מפתרונות הדיור הצה״ליים וכן למענקים נוספים במהלך השנה, יהיו זכאים השנה לראשונה גם לתווי החג.

סטיבן וייל, מנכ"ל FIDF, אומר: "עבור חלק מחיילי צה"ל שאין להם את הלוקסוס להיות בחופשות בבית עם בני משפחותיהם או חיילים שנמצאים במצוקה כלכלית, השירות הצבאי קשה שבעתיים. אנחנו, משפחתם המורחבת, גאים ושמחים לאפשר להם לחגוג את ראש השנה ללא דאגות כספיות".

רע״ן תרומות ומדיניות, ת״ש סא״ל ענבר סיטבון, מוסיפה: ״אנו מעריכים את תרומתם הייחודית של החיילים הבודדים ומחויבים לספק להם תמיכה, גב ומעטפת. גם השנה, אלפי חיילים יקבלו סיוע כלכלי לצד דאגה למקום להעביר בו את החג".

יוזמה אזרחית מרגשית במיוחד היא של הקומיקאים אלמוג שור, רועי צברי ועידן מור ("גדי וילצ'רסקי"), שיארחו בערב החג על גג בשכונת פלורנטין בתל אביב ארוחת חג אלטרנטיבית המיועדת לחיילים בודדים, יוצאים בשאלה, להטב"קים בודדים ונוספים הזקוקים למקום חם ומחבק לחגוג בו.

זאת כבר מסורת של השלושה המתרחשת כל שנה בראש השנה ובפסח, שהתחיל מור לפני למעלה מעשור עם כמה חיילים בודדים ומאז התפתחה. "לארוחות בשנים האחרונות מגיעים כ־60־70 אנשים, משלל גוונים, חלקם התחילו להגיע כשהיו חיילים בודדים וממשיכים לבוא עד היום. הרבה מהם יוצאים בשאלה, להטב"קים שהמשפחה לא מקבלת אותם, צעירים מבתים מפורקים וגם מבוגרים שלא מוצאים את עצמם עם המשפחה מסיבות אלו ואחרות", מספר מור, "האווירה תמיד צעירה, חמה ומצחיקה בטירוף".